Vilket var det senaste spelet du spelade?
Skriv gärna och berätta vilket spel som du spelat sist, skriv gärna och vad du tyckte om det, samt om du rekomenderar det till andra:)

Jag köpte Battlefield: Bad company till PS3 idag, ska sätta igång och spela nu, berättar lite om spelet senare:)
//
Johan, sajtvärd
Jag har spelat lite PS2 och lite mega drive idag faktiskt! Till PS2an blev det lite GTA, bara för att lixx
, och så blev det lite Ratchet och Clank 1! Ganska kul faktiskt, vad tycker ni måste man spela alla RoC i följd eller kan man gå ifrån första till de som finns till PS3, är det liksom nån sammanhängande handling?
#1 Hoppas det var kul spelande!

RTL Biathlon 09. Faktist ganska kul, men endast om man kör med nån överlgsen tex. magdalena neuner
//Thomas, Medarbetare på fotboll.ifokus

Iochförsig spelade jag det PC-Spelet. Men det stod ju endast spel :P
//Thomas, Medarbetare på fotboll.ifokus

Senast var Test Drive Unlimited på Xbox 360. Ett av de bättre bilspelen! Rekommenderas. Och det är gammalt så går säkert att hitta för typ 200 spänn.

Just nu håller jag på med Zelda TP =)
Lagom svårt för min del som annars inte är så mycket för "fighterspel" =)

#6 Jag gillar verkligen TP som du säger så är det lagom svårt och klurigt:)
//
Johan, sajtvärd
Det senaste jag spelade var Super Smash Bros Brawl till wii. Väldigt kul, speciellt om man har några att spela med.

#8 Jo men det är ju ett partyspel, ju fler desto roligare:)
//
Johan, sajtvärd
Left 4 dead var det senaste, som vanligt… Rekommenderas för folk som gillar att skjuta zombies i grupp, skrikandes och svärandes åt varandra.

Det senaste jag spelade var Resident Evil 4, börjar få några år på nacken nu…men är fortfarande roligt att spela! Kan vara bra att värma upp med det inför premiären av del 5 ;D
Om RE4 rekomenderas? svar: JA!
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Senast var när jag var på Gibb i fredags då jag spelade Left 4 Dead med mina kompisar, det var väldigt kul!
#11 Resident Evil 4 är verkligen bra! Har nog aldrig varit så panikslagen och rädd som när jag spelade det. Jag bara hoppas att RE5 lever upp till mina förväntningar…
Jag varvar lie mellan Big Little Planet och Ratchet & Clank - Quest of Booty. När jag fastnar vid något i det etta är det bra att ta en paus och spela det andra en stund. Sen kommer man plötsligt på hur dt ska göras i det första ;)
Sist spelande jag BLP.

#13 Del 5 kommer säkert inte att göra dig besviken. När man kollar på de trailers som finns verkar det mycket lovande.
Annars så spelade jag senast God Of War till ps2.
trevligt actionspel med mycket grekisk mytologi =)
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Vi hade en Quizz-night hemma i fredags. Började med brädspelen När och fjärran, en omgång snabb-TP och avslutade med Buzz till PS3. Riktigt kul med en quiz-maraton och är man flera personer är Buzz riktigt underhållande.
(jag vann) 

Spelar som sagt Battlefield: BC, singelspelar läget är riktigt bra, heöt fantastiskt ljud i suroundsystemet! MEN Onlineläget är rent ut sagt patetiskt, det är helt omöjligt att spela på kvällarna för att det laggar så sjukt mycket! helt plötsligt sitter man fast i en vägg! Eller så siktar man på fienden och skjuter allt vad man kan, och man har verkligen siktigt på honom, ändå dör han inte:)
Så onlineläget känns sådär:(

Minns inte om det var "göra mii till wii" (satt med det så länge och gjorde olika gubbar som var fula som bara den så vi inte orkade spela sedan :P) eller om det var singstar eller guitar hero world tour… minns inte :D
golf.ifokus.se
jag köpte assassins creed för nån dag sen så de e de ja spelar jusst nu =)
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights
Köpte Chorno Trigger till DS igår, aldrig spelat det tidigare och spelet är verkligen så fantastiskt som alla säger!

#20, är det de? Det har ju varit värsta hypen runt det spelet:)
#21 Kan nog säga att hypen är befogad ja…

King kong :)
Guitar hero III till wii, rekomenderas stort. Men snart blir det väl skate 2 då jag precis beställt ett 360

#23 Det är faktist ett helt ok spel: =) Jag gillar att svårighetsgraden varierar beroende på hur duktig marn är under spelets gång.

hehe okej =) jag fick kalla kårar första gångern jag spelade 
#20, #21: Chrono Trigger ligger definitivt på top 3 över listan av dom bästa spelen någonsin enligt mig. Har man inte spelat det så har man verkligen missat något
Jag har inte testat DS versionen, men däremot originalet till SNES har jag spelat flera gånger, och det ska inte vara någon större skillnad.
#27 Nej det är ingen större skillnad, man kan till och med göra inställningar så att DS-funktionerna tas bort helt. Man kan även ta bort PSX-versionens animerade filmklipp. En liten flört med hardcorepubliken kan man tänka sig.
#28, Fast dom ska ha gjort om översättningen har jag läst, så 100% samma upplevelse är det ändå inte. En del klassiska termer som man kommer ihåg som tydligen ska ha ändrats. Till exempel frog, hans konversationer hade en gammalengelsk ton över sig i originalöversättningen, vilket dom har tagit bort.
#29 Aha, det visste jag inte. Har ju aldrig spelat orginalet :)

sist spelade jag grand theft auto san andreas på xbox
Mopedburen dumbom
medarbetare på Motor & Humor

Jag köpte The Simpsons Game igår, helt ok spel faktist, gav 200:- för det och det är det värt. Men inte mycket mer än så =)
#32 det är rätt bra spel faktiskt :) Klurigt emellanåt när man ska komma på vad som ska göras. Håller annars själv på med det just nu, hittills får det väl kanske 3/5 :)

Håller med, det är ett genomsnittligt spel. Hur långt har du kommit?
#34 Ska börja på Enter the Cheatrix. Slutade spela i förrgår efter att Bart och Lisa åkt genom tidsmaskinen.
Senaste spelet jag spelade var Skate 2, klockrent spel enligt mig. Men då gillar jag skateboard spel i allmänhet.
senaste spelade e guitar hero world tour till xbox360 :P
jag e helt beroende av detta 
låg i sängen nyss å låg å tänkte så mkt på de att ja va tvungen att gå upp å spela lite :P ska snart göra ett nytt sov försök :P

Haha Guitarherooholic? En ny sjukdom kanske? =)

idag har jag spelat sega gt 2002 på xbox
Mopedburen dumbom
medarbetare på Motor & Humor
#38 haha precis! jag e riktigt sjuk isf ;)
gta4 <3

Guitar Hero World Tour blev det i helgen! Trummor sångare o gitarrist var på plats! Grymt värre!
dock glömde jag min bild kabel till Xboxet där, så nu kan jag inte spela förrän jag orkar åka o hämta den igen! =/
Christian
Medarbetare på Bichon.i.Fokus

Lirar COD 4: modern warfare, riktigt bra både singelläget och multiplayer.

Håller med. Efter jag varvat spelet så satt jag kvar vid det i flera veckor o lirade Multiplayer, ett klart stort plus till spelet! =)
Christian

Absolut, rekomenderar hellre detta än battlefield bad company

Jag sitter fortfarande med mitt Zelda-spel. Har dock iaf kommit en bra bit längre nu än vad jag hade när jag skrev förra inlägget så jag känner mig stolt =)
Det går sakta men säkert framåt!

#46 Det förtjänar att ta den tid det tar:) Man ska inte sträckspela det spelet:)

Nej det ska man verkligen inte göra. Har fastnat lite nu men envis som jag är tänker jag inte fuska förrän jag verkligen försökt.
Annat är det med The legend of Zelda till Supernintendo. Det kan jag spela med ögonbilndel men lika kul är det iaf haha =)
Jag spelade bowling på Wii idag hos en vän 

Mvh Stephanie 

Fallout 3, baby. Om igen, nytt kön, ny alignment. :)
Senaste var Diablo II LOD. Riktigt bra spel :D Gammalt men bra :) har bara varvat en gång så jag har börjat och tänkte varva 3 ggr nu :P
Resident Evil 5, förstås, mycket vanebildande.
Hua, den senaste veckan har vi köpt …
Resident Evil 5 som vi spelat nästan hela helgen i co-op vilket rekommenderas med stor glädje. Vilket makalöst bra spel med en och annan överraskning, jag är imponerad.
Tomb Raider Underworld, som jag precis bara börjat med. Ett spel för bara mig och tanken är att spela när lillskruttan tar sina tupplurar.
Silent Hill Homecoming, när jag ledsnar på Lara.
Rainbow Six Vegas2 och Dark Kingdom att fortsätta co-op med efter RE5.
Ni förstår säkert att vi just nu är gameoholics.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Senaste spelet jag spelade var Animal Crossing till GameCube. Hade inte vart i stan på 3 år så det var en del ogräs att rensa. =)
Silent Hill "Homecoming" till PS3,klart bästa serien genom tiderna jämse med Resident Evil då

det var nog stae wars force unleashed till ps3.den var bra
Det senaste spelet jag spelade var Super Mario 64 ^^ Lika bra som vanligt
Spelar mycket Mass Effect nu.
the golden compass :) ÄLSKAR de :D

Nu liras det half- life 2 som tusan=)
Just nu är det Sims 3 @ datorn som gäller. Rekomenderar det verkligen, jättekul och inget väntande när man ska in till city och så :) Men kanske lite väl detaljrikt, man kan ex. lägga in wc-papper på toaletten :P
Jag sitter med en gammal klassiker, Zelda: Links Awakening till gamla svartvita gameboy.

#61 I det stora: vad är nytt jämfört med 2:an?
#63 Tjaa.. Jag skulle säga de satsat mycket mer på detaljer både i hemmet och för simen ( ex. favoritmat,). Man kan pussla ihop otaliga personligheter (kleptoman, perfektionist, geni, galen, familjekär är bara några ex.). Med dessa kan man med andra ord göra sin sim mer eller mindre svårskött beroende på avd man väljer (5 st). Sen är det även mer fokus på omgivningen, man kan ex. bestämma mellan olika saker ens sim ska göra på jobbet (smöra för bossen, arbeta flitigt, slappa osv..). Sen har man även "lifetime bonus" som man kan plocka genom olika saker, ex. uppfylla önskningar. När man sen har 5000, 10 000… i bonus kan man "köpa" saker som underlättar (en extra urinblåsa, snabbare inlärning, mer ststus på jobbet..). Det kan även komma "opportunity" som är lite av en utmaning man ska klara vilket sen kan ge pengar, status eller nånting annat positivt.
Ungefär nå sånt skulle jag säga :)
#64 Jag vill haaaa! Fast jag tror inte att den skulle funka på min laptop 

Mvh Stephanie 

Jag spelade nyss De Blob (heter det så?? orkar inte gå o kolla) på Wii och nu ska de spelas sims!
Battlefield 2142 spelades idag ^^
Resident Evil 5 - klarat!
Välgjort med stor spelglädje, men jag gillade FEAR´s skräckeffekter mer!
På min semester blev det Kung Fu Panda. vi hade inte så många spel med oss. Spelade först Sonic Unleasch men fastnade så det var därför som jag började med Pandan. Jag spela klart den på fyra dagar (inte i ett streck så klart) och den var faktiskt ganska rolig. Den är bra om man sett filmen innan för det gick lättare att följa med storyn tyckte jag.
Jag kan starkt rekommendera den om man är som jag, lite "barnslig" av sig. 
Har inte blivit något mera av det sen 10 dagar tillbaka förutom lite wii fit.

Warcraft III, enda som fungerar på denna gamla laptop.
Aion (beta) det är roligt! :D
Senaste var Lotr Online denna ggn :P
Det blev lite Colin McRae Dirt idag. Inga långa sektioner med tanke på min tumme.

Rainbow Six 2: Las Vegas! Riktigt grymt!

Rock band 2. eller snarare, jag håller på med det. Såpass att jag har spelat så mkt att jag har ont i både handen och fötterna för jag spelat så mycket.
Pixeljunk Monsters… hehe.. 
Call of juarez: Bound in blood :D
Väldigt roligt spel faktiskt! :D

Just nu spelar jag Batman: Arkham asilum. Kan rekomendera det starkt för er som gillar sneak ém up-spel med lite problemlösningar och roliga tillbehör
Christian
Donkey Kong Jungle Beat till Wii. Jag har bara hunnit spela tio, femton minuter men det verkar riktigt underhållande.
GTA IV :)