Headset, mus, och tangentbord
Ska ha nytt headset, mus, och tangentbord. Budgeten är väl på lite mer än 2500kr.
Har kollat lite men jag kan ju ingenting.
Spelar också, och för pengarna som blir över ska jag köpa nå mer spel.
Komplett tycker jag har bra grejer, tänkte tipsa om en bra datamus som både jag och min pojkvän har, men hittar den inte :S
Detta headsethar även båda av oss och jag fullkomligt älskar det! Sen är det ju en smaksak vad man själv vill ha och om det ska vara några coola finesser eller dyligt. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
För mig är det viktigt att det är en bra mick med lite brus, och att det klarar av lite tyngre musik som brostep/dupstep. 
Jag själv har kollat lite på Razer Ocra 802c, och SteelSeries 3h och när jag frågar någon om jag ska ha steelseries, razer eller logitech är det ju som nikon vs. canon. 
Okej, jag tycker det är super. Går att få riktigt högt ljud i. Innan killen hade högtalare använde vi headsetet som det när vi såg på film 
Jag tvingade mig själv att lyssna på dubstep nu, och det lät väl bra
Micen fungerar suveränt och sitter verkligen fast (går såklart att ta loss). Men som sagt, det är en smaksak vad man vill ha men jag är mer än nöjd med mitt headset 
Dupstep brukar vara väldigt mycket lugnare än Skrillex, det är väldigt mycket bas i Skrillex låtar.
Och att höra dropet ordentligt är ett måste!
Läste omdömen av det headsetet och många skrev att micken brusade och sprakade. :<
Jo, grejen är att jag inte vet vart de fått det ifrån då varken jag eller killen har det problemet :O Hmm :S
Det headsetet har min sambo haft 2 par. Båda funkade bra NÄR dem funkade. Båda gick i sönder.
mvh Gamielicious
Rekommenderar i varje fall USB headset. Och märket Logitech generellt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Jag ska vara lite annorlunda och rekommendera ett par hörlurar + mic. Extremt mycket bättre ljud till samma/bättre pris och generellt sett mycket bättre kvalité. Vad är det för spel du spelar?
#8 Jag är rätt så säker på att jag kommer göra sånder den där långa bordsmicken…
Nu spelar jag mw2 och har börjat med lol, ska köpa bf3 när jag får nytt grafikkort. 
#9 Nja du använder nåt i stil med http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/25539-zalman_mikrofon som har väldigt mycket bättre kvalité än vad någotheadset har.
#10 Lite tråkigt med en till sladd, men då behöver jag också ett headset utan mick också, några tips?
Beror lite på vad du har tänkt lägga ut på just lurarna och om du har ett ljudkort eller ej :) Själv så använder jag Beyerdynamics DT 770 Pro, extremt nöjd måste jag säga (går för ca 1400kr).
jag kör med ett steelseries headset, minns inte det specifika namnet. Men Steelseries och razor tycker jag har bäst headset av dom jag testat. Gillar inte Creatives headset alls, dom är väll dom bättre i sin prisklass, men överlag tycket jag dom är kassa. Tangentbord har jag razor arctosa. stilrent enkelt med lågprofilknappar. Älskar det och kommer aldrig köra med något annan av dom som finns på marknaden idag av dom jag testat (och det är ett par) Mus har jag en logitech G400, kunde inte spela med något annat förut. Men nu trivs jag inte alls med den. Letar efter någon annan men har inte hittat någon som jag trivs bättre med.
Och en sak till, musmatta spelar också stor roll in, så det är värt att lägga ett par slantar på det.
Jag har lite pengar nu och har preciiiis så det räcker till dreamhack också.
Razer Arctosa 500kr, Siberia V2 700kr, Razer Abyssus 400kr och sedan dreamhacks datorplats för 1000kr.
Kan ju räkna med några hundringar när jag fyller år också, så då blir det en musmatta också.
Siberia är bland det sämsta du kan köpa. Extremt dyrt för dålig kvalité och lika kasst ljud. Köp hellre Sennheiser PC 360 isf.
#16 Hehe, har inte råd att spendera 1,5k på bara headsetet. Samma pris som Siberia V2 istället (runt 600).
#17 Det kanske verkar billigt, men om du räknar på det så är ett dyrare headset billigare i längden :)
#18 Fast jag har tyvärr inte råd just nu. Vill hemskt gärna spendera väldigt mycket pengar, om jag bara hade haft det. 
som tangentbord rekommenderar jag:
http://www.pricerunner.se/pl/111-2561614/Tangentbord/Logitech-G110-Gaming-Keyboard-priser
och som mus:
Använder bägge själv och är mkt nöjd. Detta ger en slant över att lägga på ett headset av bättre kvalité. Får du tag i rätt pris kan du få till ett par g35or ändå i den budgeten.
g110 är något som jag tittat på faktiskt! dock så verkade g6v2 av steelseries bättre för mig då jag är som ett monster när jag spelar. gjort sönder både headset och tbord genom att helt enkelt bli arg när jag dör på spelet, och slår då av all kraft på tbordet. 6gv2 är stabilt som en pansarvagn, haha.
jag ska också höra med killen på teknikmagasinet, dom brukar inte rekommendera det dyraste utan det som faktiskt är bra.
men jag gillar datormusen. bra pris och just den designen jag är ute efter! ska se om den finns i affärer nära mig.
Har själv förbrukat x antal (gaming)tangentbord, 9st på ett år (dock ej våld), detta är det första jag har som står pall. :p Musen ligger kanonbra i handen och har utbytbara vikter så du får exakt den tyngden du vill ha.
Haha:p jag har använt ett gammalt logitech tangentbord i 6 år, sen var jag tvungen att kasta det för det var så smutsigt:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#23 usch och fy, det var också lite därför jag behöver ett nytt. skulle rengöra lite, tog av tangenterna, råkade göra sönder nån plasthak under mellanslagstangenten, så den inte funkar som den ska längre. :p
jag vill inte veta vad som döljer sig under resten av knapparna, haha!
#22 hur går de då sönder? :o
#24 Utslitna såtillvida att tangenterna glappar och all färg är bortnött
jag spelar rätt mycket om dagarna, då jag är heltidssjukskriven.
#25 Åh jaha. Förstår att det ger mycket tid till spel (ganska gött haha).
Turligt nog har jag alltid varit gamer, annars hade jag nog blivit galen av att bara gå hemma
men jag skulle gärna byta mina besvär mot ett jobb. 
Har inte läst alla kommentarer men steelseries har både jag och sambon alltid! Mit set har jag haft i 3 år nu och funkar ypperligt.
Tangentbord osv så tipsar jag gärna om logitech. Ruskigt bra =)
_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_
Det absolut bästa headset jag någonsin ägt är Logitech G35! Har då haft Siberia, Creative fatality och något annat crap… Siberia gick micken sönder direkt, fatality är otroligt skört och sitter inte skönt…. Logitech G35 är någorlunda stort men efter flera timmars spelande och musik så är det fortfarande lika skönt att ha på sig och jag själv som lyssnat techno/trance/dubstep är MYCKET nöjd med de surroundljud & bas som headsetet leverar!
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893
Som tangentbord rekommenderar jag Logitech G110 då det är enormt sköna knappar, lagom motstånd och skulle du sitta på DH där det oftast är nersläckt så har du lysande knappar som du kan ställa in färgen själv på…
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=575358
Datormus jag rekommenderar är Razer Death Adder, tycker greppet är väldigt skönt och den har lagom antal knappar. Även den har en lysnade mittknapp (blå färg) och jag har aldrig märkt några delays när jag spelar diverse FPS spel…
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Har redan inhandlat Lycosa, 4h och deathadder respawn, men tack ändå! Ska köpa g35 vid mellandagsrean, kanske. :)