Nintendogs!
Jag tänkte starta en tråd där de kan läggas in info, tips och tricks till Nintendogs!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

Trevlgit! "Spelar" du själv det?

#1 Ja jag spelar de! Hoppades på att de skulle vara fler som spelade de så de kunna bli en rullande tråd ;)

När du duschar hunden, så håll Nintendot på hela natten och då kommer det hända ngt.. ;)

oj oj oj oj, spännande, ska det stå på medans hunden är i duschen, eller vad menar du?

#3 De ska jag prova :D hur många poäng kommer på en natt då? hur många i timmen? :P

vet inte, men ja, låt det stå medans hunden e i duschen

#6 Okej tack för tipset! :D

Spännande :P
Jag har en fråga som jag hoppas att nån kan svara på! :) Det är så här att mina hundar kan en massa tricks och jag vet hur man lär dem och så. Det jag däremot inte fattar är hur jag ska få hundarna att utföra tricken sen när tricken väl är inlärda! Alltså, jag kan ju få dem att göra tricksen med hjälp av pekpinnen, men visst ska det gå att bara säga namnet på tricket och så ska hunden göra det sen? Det är samma sak på Obedience Trailsen. Där kan man ju inte använda pekpinnen, utan då ska man väl bara uttala namnet på tricket så ska hunden göra det? Det funkar inte alls för mig! Vad kan det bero på? Har jag förstått fel? Tacksam för alla svar! :)
#10 det kan bero på att du har ett annat tonfall än när du lärde hunden det kommandot du vill att den ska göra. Sen kan ju ett kommando som tex ligg och sitt vara ganska likt sitt så jag brukar anända down för sitt istället. Annars så får du lära om hunden om den inte förstår. och en annan sak som kan vara bra att veta är att man inte ska använda långa ord som tex "spela död" jag använder död eller pang samma sak med "sitt fint/vackert" då använder jag beg eller tigg
Klart att laxen ska ha en jolle