Tidlösa TV-spel
Finns det några spel ni fortfarande gillar och spelar och som har funnits sen de första konsolerna kom?
Vänliga hälsningar
Niklas

Det skulle väll vara de gamal klassiska Super Mario speler på nitendo 8-bitars?:)
håller me johan- supermario :D de tröttnar ja aldrig på! :)
går hett på mitt supernintendo ;)

Super Mario World till Super Nintendo är ett av världens bästa spel!:)
de med yoshi? :D

Exakt!:)
ah de e skitbra ju :D ja tyckte alltid synd om yoshi när ja va liten :( för att mario slog honom hela tiden :(

Zelda LTTP… Fast jag vågar iofs inte spela det igen. För att jag är rädd för att det magiska skimret runt mina minnen ska försvinna…
Zelda, Super Mario.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Tycker att vi får träffas snart Jennifer och spela lite Super Mario;)

Jag hade spelat massor från min NES om den fungerade, men mitt favorit spel är nog ett spel där man är ett litet rymtskepp som flyger på skärmen från vänster till höger och ju mer fiender man dödar kan man bli uppgraderad, kommer ej ihåg vad spelet heter :(

Nå Jennifer, när blir det av nu då?:) puss
Ja spelar också en del Super Mario
Men även gamla Turtles till Nes 8bit tyckte jag om.
Sen har vi ju Duck Tales.
Finns många bra spel man gärna spelar om flera ggr.
Turtles, mario och ice climber spelas ofta på Nes här hemma :)
#11 haha japp :D jag ska spöa dig i supermario ;) vi får se när ja åker ner till skåne ^^

Annrs kan jag ju komma till dig:)
#15 jasså :)

Men vi tar det sen;)

Jag minns för ett par herrans år sedan så kunde man hyra en konsol som hade inbyggd skärm. Tunsg som attan var den.. Någon som kan hjälpa mig att minnas namnet på den, skulle jag bli glad.
Älskar och är expert på tetris, om det räknas :) Kan ju spelas på vilken dator som helst, finns väl egentligen mer eller mindre till alla konsoler, så nog kan man kalla det tidlöst :)
åh jag älskar me tetris :D

Inte att förglömma: StarCraft!

#21 Notera att Starcraft är ett Pc-spel och inte ett TV-spel=)
//
Johan, sajtvärd
Super Mario! Jag gillar även att spela Mario Party och Mario 64 till N64an, Sonic är väll ändå Segas klassiker!

oops, förlåt Johan. Tänkte mig inte för där… Då blir det Zelda LTTP eller FFVII. =)

Inge fara #24, ville bara göra dig uppmärksam:)
//
Johan, sajtvärd

super mario bros 1 & 3 och snake rattle n´ roll 
Carpe Diem

Super Mario 64! Goda minnen! :)

#26 en riktig klassiker!:)

#28 visst är det :))
Carpe Diem

vandal hearts lägger ja till :D har äntligen fixat de nu :D jag älskar de fortfarande :D

eftersom jag är ganska ung och oförstörd än i tvspelsvärlden, fick inte min första konsoll och mitt första spel förrän jag var 12 eller nått kan jag bara referera till ett fåtal spel som förändrade mig helt och gjorde mig till en tönt. det viktigaste av dem alla är utan tvekan Zelda OOT. tror jag spelade igenom det runt 10-14 ggr till 64:at la av :P efter det har jag ägt både gamecube, x-box 360, Wii och lånat hem PS3 som jag inte gillar av någon anledning. planerar en trip down memory lane nu när jag och sambon skaffade projje och se om man inte kan få spelat Zelda en sista gång, eller kanske 3 :) annars kan jag fortfarande bli alldeles varm av Resident Evil 0 som jag tyckte var sktikul :)
kul Ifokus-sida förresten :D att jag missat den :)

de flesta zelda och mario spelen är de bästa spelen som jag har hemma och som man kan spela om och om igen.

Jag spelade Pacman en del när jag var yngre, men på commodoren, som var min första konsoll/dator, så spelades det mycket Pirates! och det har ju kommit ut nya såna på senare år, men jag vet inte om jag tycker att de är lika bra.. :)
Annars så älskar jag att spela Castlevania på älsklingens konsoll, det är odödligt för mig. Det och Ghosts'n'goblins!

Och Bubble Bobble förstås!

Tetris, om ni har hört talas om det :P

#36, tetris är ju klassiskt :) hade det även till mitt gameboy när man hade sånt :) har också sett att pacman finns som förinstallerat spel på Xbox 360!!! skitkul :) brings back old memories.

Tyvär, finns inte tidslösa tv-spel. Bara nostalgi. Därimot pc spel. :P

Va?