Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 2622 ggr
Puhlo
0

Hur stor tv har ni?

Jag är i köpastankar efter en tv. Det ska vara en LCD, och det ska i stort sett bara vara till film och tvspel.

Jag har en xbox360 och en ps2'a samt pojkvännen har ett gäng äldre konsoller som nintendo64 och liknande.

Dock är vi fundersamma på om vi skulle köpa oss ett wii också. (det är bra med nördiga partners) och då undrar jag.

Hur stor tv har ni? Vad tror ni är minimum tum för att wii ska funka?

Har ni rentav projektor?

Berätta!

Vikke
0

kör wii på en 38 tummare, tycker det funkar bra. Men det skulle ju aldrig vara fel med en 52 tummare :P

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

andreas0
0

Jag har ingen tv alls, jag har mina konsoler inkopplat till ett trasigt tv-kort på datorn (går inte att kolla på vanlig tv på det, då antenningången är trasig). Till datorn har jag en gammal 15 tums CRT skärm som är över 10 år gammal, som jag letade fram i källaren eftersom min nyare LCD gick i sönder.

[LiisaDagger]
0

Jag har fullHD 47tum LCD. Funkar bra ;P Var tvungen att skaffa ny tv när jag köpte 360. Man såg ju inget på den gamla 38 tum tjocktv.

Puhlo
0

Som situationen är nu, så har jag xboxen kopplad till min skärm som jag har till datorn också. Det är rätt litet, speciellt för mig som inte ser sådär jättebra, och sen har vi ju det faktumet att jag har en sambo som också vill spela, men sitter jag inte vid datorn så sitter jag helst och spelar.. :S

Johan-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en 37" fullHD tv.

Susanne
0

Vi kör med projektor vilket ger 130".
Är man 4a och spelar Mario cart har alla en mycket stor och bra bild.
Spelar vi co-op ger det en helt annan känsla då vi slipper trängas (det är jag och maken som spelar).
Anledningen till projektorköpet var just att vi spelar mer än vi glor på tv och det är så himla trisst att inte se ordentligt när man spelar fler än en. Jo just det, sport (vad nu det är).
Spelar jag själv kan jag lika gärna sitta i sängen, där har jag en 32"LCD fullHD (vad nu det ska vara bra för när inget spel finns i HD) fast då måste jag ha glasögonen på för att se ordentligt.

Susanne Glad

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Ixion
0

Man kan nog spela Wii på vilken Tv som helst, tror inte att storleken spelar så stor roll förutom att det blir såklart roligare med större Tv så att man ser bättre ^^

Min Tv är en samsung 40 tum LCD

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

ali97
0

vi har en 52 tummare fast brukar spela på en 30 tummare

ivanhoe81
0

vi har en 20" (tror jag) fast vi ska köpa en större när vi får råd, då blir det väl en 32" lcd

helst skulle jag vilja ha en vanlig gammal hederlig "tjocktv" då bilden är bättre på dem än lcd (sitter man det minsta brevid så blir bilden suddig, iallafall de som jag suttit vid och spelat på)

tirpen
0

En gammal 28-tummare, lika djup som bred. :)

ivanhoe81
0

#10 kan inte jag få den, de är ju ganska svåra att få tag i hehehe bäst för tvspel som jag vet

ne då hittar jag någon tjocktv så ska jag köpa den annars blir det en lcd 32"

Niini
0

just nu har vi en 26" bildrörstv (som vi försöker få såld..) men efter rörrenoveringen kommer vi skaffa (minst) en 37" full HD.

[LiisaDagger]
0

#9 Det beror på vilken konsol du spelar på. Om du har en nya generationens konsol som 360 eller PS3 så är inte tjocktv bäst. Då ska man ha en platt-tv, helst full-hd för att kunna utnyttja grafiken maximalt.

ivanhoe81
0

#13 oki ja vi har ju inte någon av de nyare konsollerna, vare sig ps3 (första generationen som vi vill ha som klarar ps2 spel) eller Nintendo Wii (som jag vill ha för att kunna spela mario, metroid etc) men det kommer väl när och om vi får råd med de konsollerna med, men först måste vi ha en bättre tv än en 14" och en 20" med inbyggd video

fellfrosch
0

50" plasma :3 den är trevlig att spela på