Din starkaste spelupplevelse?
Vilken är ert mest minnesvärda spelögonblick?

Första gångne jag fick kontakt med skräckgengren på playstation 1
Det var Resident Evil och första mötet med en Zombie, jag var 10 år och kan faktist fortfarande få mardrömmar om detta. Tänk själv när man bara spelat Super Mario på N64, och en massa andra färgglada spel, så slängs man helt plötsligt in i Racoon City =)
När Aerith dör :( Snyft, gråååååt!
Gaaah! Spoilers!!! 

Skojar bara, jag har också spelat FF7 och ja, den scenen kom som en shock. Själv så tyckte jag att dock att FF[6/3] (sista versionen på SNES, skum nummerering) var snäppet värre rent känslomässigt. Jag tänker framför allt på scenen med Celes på den obebodda ön. Shit alltså, jag blir nästan tårögd bara jag tänker på den scenen och det var ändå säkert tio år sen jag spelade spelet. 
#3 Äh, det är väl ingen spoiler när spelet är så gammalt 
Och ja, jag har ett svagt minne av scenen du beskriver, lite sorgligt…
Första gången jag blev vettskrämd var när jag körde fredagen den 13e på C64. Efter man går runt och försöker hitta Jason kunde spelet plötsligt visa en bild på ett avhugget huvud och ett gallskrik. Det skrämde skiten ur mig och jag drömde mardrömmar om det… trots sorglig grafik…
Men det spel som ändå gett mig den starkaste spelupplevelsen är nog Doom till PC. Vilken enorm grafik och ljud jämfört med samtidens spel. Jag och min vän konstaterade att det ALDRIG kommer göras ett spel som är så snyggt och verklighetstroget.

Den starkaste spelupplevelsen var nog i Final Fantasy VII när man kommer ut ur Midgar.
jag trodde först att hela spelet utspelade sig i staden…men så fanns det en hel värld att utforska! Efter den stunden var jag såld på RPG. ^^
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
#6 Bra spelminne där!

Någon mer som har något kul att berätta? =)
Alltså, jag vill ju inte skriva för många spoilers i den här tråden. Men en scen i Mass Effect som inkluderar ett väldigt svårt val angående en av ens kamrater fick mig att slita mitt hår av kval…
Tips, spela Mass Effect!
En scen som jag upplevde som väldigt stark var atombomb-scenen i Call of Duty 4. Den var läskig!