Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett08-övriga-platformar
Läst 831 ggr
johan
0

Spel till iPhone / iPod Touch

Är det någon som har spel att rekommendera till iPhone eller iPod Touch? 

Jag har laddat ned och köpt ett par. Field Runners är vansinnigt roligt.

Mvh // Johan

Johan-
0

Tyvärr ingen erfarenhet av Iphone, men är grymt sugen på att skaffa en, är du nöjd med din?

johan
0

Har en iPod Touch och den är jag sjukt nöjd med. Jag förstår verkligen varför alla blir så förälskade i sin iPhone. 

Allt känns så välgjort. Gränssnittet är vansinnigt bra. Webbläsaren Safari är fullständigt användbar trots den lilla skärmen. App Store, där man köper program, fungerar också så sjukt bra. Till Windows Mobile finns det också enormt mycket spel och bra applikationer, men Apple har gjort köp och installation så otroligt enkelt att allt annat framstår som stenålder.

Men baksidan av de rena och enkla gränssnitten är att man saknar funktioner som man tar för givet på andra telefoner och mediaspelare, t ex att kunna ta bort musik från mp3-spelaren via mp3-spelaren. Det går inte, man måste göra det via iTunes på datorn. Det finns mycket funktioner i mailen man saknar, t ex att kunna markera mail som olästa.

Men på det stora hela är den i särklass bästa handhållna pryl jag någonsin ägt. Som podcast/videocast-nörd och talboksnörd är den fantastisk!

Mvh // Johan

Johan-
0

Jag är väldigt sugen som sagt, tycker kanske dock att det är lite för mycket pengar för min ekonomi för tillfället:)

Isak
0

Sim City är ett riktigt trevligt spel när man sitter på tåget.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Tussebus
0

Bara en fråga ang. Iphone: Kan man låsa upp den? För visst är det så att man måste ha eller skaffa TElia-abonnemang för att köpa en?

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Johan-
0

Läste någonstans om någon som lyckats låsa upp den, men jag tror inte att det går att göra för oss "vanliga"……än

[Buppie]
0

Om man inte vill ha en Iphone så är ju Nokia 5800 ett bra alternativ :P  Skaffade min för 4 dagar sen och är mycket nöjd med den. Den har touch skärm och stor skärm. Ända skilnaden är att den inte är värmekänslig. Dessutom kostar den hälften så mycket av Iphone :P

Vikke
0

#5 finns hos telia och telenor har jag för mig. Men ja, de är operatörslåsta, men ska gå att låsa upp.

Den nya LG Arena verkar ju också bra.

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning