Säljes: Zelda till wii
Hej!
Ny på just den här iFokus sajten, men jag tänkte höra om någon har prisförslag om jag vill sälja ett Zelda the twilight princess till Nintendo wii? Ordinarie priset är 600:- och det är knappt spelat, jag och min pojkvän insåg att det var ju inge kul när man inte kan spela två samtidigt så därför har det bara legat i en låda :P
/Christine

Ge det en chans. Jag älskar det spelet och jag spelar när sambon jobbar eller inte är hemma hehe =)
Ja, men vi bor inte tillsammans, och spelet bor hos honom ;) Så då blir det aldrig så att jag spelar det, och han spelar det inte för det ville han inte för det var jag som köpte det :P
/Christine
#0, Ring en sådan affär som köper och säljer begagnade tv-spel, och fråga vad ett begagnat Zelda till wii kostar. Då får du ett hyffsat pris att utgå ifrån. Möjligvis att du får lägga dig något lägre än vad affären gör, för dom tar alltid ut mer för att göra vinst jämfört med vad dom köpte det för.
Tyvärr så tror jag inte att du får ut mer för det för att det nästan är orört. Så fort förpackingen är bryten så sjunker värdet relativt mycket, även om det aldrig används.
#3 - Jo, det var det jag var rädd för :P Att det egentligen inte spelar nån roll att det knappt är spelat bara förpackningen är bruten :P Men, men :P Jag löser det säkert…
/Christine
Jag köpte just i dag detta spel, som beganat på Game. Betalade 450 kr toppskick.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#5 - Då är frågan vad dom vill köpa det för… Hur mycket dom själva tar för att få vinst…
/Christine
Oftas är det så att du inte får pengar utan byter in det. Försök sälja det här i stället.
Då lägger jag nog ut det på tradera också… Kanske…
/Christine
#7, När jag sålde spel till en spelaffär sist (vilket var ett par år sen) så gav dom alternativet att man fick pengar kontakt eller att man fick rabatt vid köp av ett annat spel i affären. Valde man rabatten så fick man mer än om man valde att ta pengarna.
#8, Annars kan du alltid hitta någon som har ett spel dom har tröttnat på och som du tror är roligt, och så byter du med dom.

TS Hur mycket vill du ha för det? Jag tror du får lättare att sälja det om du sätter ett pris.
#10 - Ja, nu har jag haft lite tid att fundera på det och jag vill inte gå lägre än 300:- iaf…
/Christine
#11 Du kan alltid kolla på tradera, men jag tror inte du kommer få så mycket mer än 350-400

Betvivlar stakrt att du kommer få ens 300.- men lycka till! Det skadar inte att försöka =)
Game köper in detta spel för 300 kr. Då ska dom även tjäna på detta sedan då dom säljer det.
#14 - Game här i Örebro ville ha 240:- för det, det tycker jag är för lite, 300 känns mer ok.
/Christine
#15 Tycker detta låter lite lustigt, då Game har just nu i alla butiker ett häfte som heter "Inbytetsguide" där det står alla priser dom betalar för spelen. Jag sitter just med detta häfte i handen. Där står det att dom köper just ditt spel du har för 300 kr.
Fråga efter detta häfte nästa gång du där.
Men vad konstigt! Men då ska jag absolut gå in och fråga efter det! Tack för tipset! :)
/Christine