Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettplaystation
Läst 874 ggr
Cerias
2009-01-08 15:30
0

Monster Hunter Freedom 2

Finns det händelsevis fler som fastnat för detta underbara spel?

Själv har jag spenderat lite drygt 200 timmar med spelet, och det finns fortfarande mycket kvar att göra (:

För dom som inte vet vad det är, så spelar man som en monster jägare som tar sig an stora drakar och andra monster. Och till skillnad från många andra spel där man ska spöa monster, så gäller det här att verkligen se upp. Drakarna är mycket starkare än vad du själv är, så du får använda knep, skicklighet och snabbhet för att undvika deras anfall medans du själv försöker få in några slag.

När du väl lyckats besegra monstrena så använder du dess skinn, klor och tänder för att göra rustningar och vapen för att kunna ta dig an ännu större och starkare monster.

Johan-
2009-01-08 18:26
0

Jag spelade det första som kom till PSP, blev dock inte särskillt imponerad av det:)

//

Johan, Sajtvärd

Cerias
2009-01-09 00:47
0

Den första spelade jag också. Lite svårare att komma in i den tyckte jag. Därför gillar jag 2:an mer.

Sen är det spel som tar tid att verkligen komma in i.

Första gången man möter en Yian Kut-ku är t ex som en tröskel-utmaning. När man väl lärt sig hur man ska röra sig och vart man ska anfalla så blir dom mycket mycket lättare.

Lindbygarden
2009-01-10 12:13
0

Spelas det på Playstation eller vilken konsoll?

Cerias
2009-01-10 14:16
0

PSP

Johan-
2009-01-10 18:20
0

Det kom även til ps2:an men försvann ganska snabbt igen.