Split screen spel
Finns det några split screen spel nuförtiden?
Jag har en sambo att spela med, en PlayStation 4, men hittar aldrig några split screen spel. Inte ens fall guys är split screen. Det känns så dumt att skaffa varsin konsol för att spela tillsammans.
Känner ni till några?
Wipeout hade split screen OCH man kan välja vilket håll skärmen ska delas på! Helt fantastiskt!
Osäker på vad hela heter men det är Wipeout 2048, HD och Fury i ett paket så att säga.
"I'm too old for this shit."
#1: Alla typer av spel är av intresse men competitive eller co ops finner jag ganska intressant 😊
#2: Heter spelet Wipe Out?
#3 Ja , Wipeout (ett ord), det är ett racingspel 😊
Det finns säkert lite Mario Kart liknande spel till PS4… Bl a detta verkar så och går att köra split screen visst.
Men har aldrig testat det själv, så kan inte intyga något 😊
Annars händer det att brorsan och jag spelar orginal-mario kart på snes mini (super nintendo)…. det funkar än
#6 Om du har en switch kan du ju "bara" skaffa en kontroll till (citationstecken för officiella grejer kostar som om de vore gjorda av guld. Men finns ju off brand också)
#7: Tror inte mitt switch går att koppla till TV:n, tror det var ett switch lite?
- Redigerat 2022-11-11 15:53 av [Tismon]
#8 Ah, right
#9: Tack ändå för förslaget ☺️
På Playstation är Little Big Planet kul. Har för mig att det går att spela tillsammans.
Rayman finns till många plattformar och är roligt. Mer samarbete än mot varandra, men finns även ett fotbollsläge där man spela mot varandra.
Sen har du ju alla sportspel som FIFA och dom.
Fanns ju nåt som hette typ Micro Machines som var jäkligt kul. Riktigt bra förfestspel.
Fightspel som Tekken och alla varianter av samma idé.
Racingspel brukade åtminstone förr i tiden alltid fungera i split screen.
Mvh // Johan