Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Läst 127 ggr
Syntium
1

Minecraft: the Sniffer

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Första moben som går att rösta på har presenterats: the Sniffer.
Mincraft live 2022 15 oktober

"I'm too old for this shit."

Syntium
1

Och nummer två är: The rascal

Syntium
1

Nummer tre: Tuff golem

s8x2n6
0

Alla tre verkar supersöta! Men för mig lutar det nog åt sniffer. Skulle nog bli rädd för rascal om jag stötte på den själv 😂

Syntium
0

Blir absolut Sniffer för mig. Känns skönt att inte behöva fundera så mycket och plågas av "vilken ska jag välja?" 😄

Syntium
0

Imorgon ska man kunna börja rösta. Ska gå att rösta på flera sätt bl a i launchern.

Mitchika
1

Jag kommer rösta på Sniffer också, jag behöver den i mina världar. 😍

Jag hoppas verkligen att den vinner, allt med den verkar så himla kul och underbart. 🥰

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Syntium
1

#6 Jag tycker absolut den verkar mest intressant, att den kan ge växter som inte går att få tag på nåt annat sätt, låter väldigt coolt.

De andra två… Njäe. Rascal kanske, men om man hittar den "långt in" på sin värld och så får man en järnhacka med effektivitet II, det hade ju inte varit så roligt.
Det vore ju om den gav en unik belöning man bara kan få av den men tror inte de sa nåt om det.

Tuff golem förstår jag inte alls.

Men alla hade i alla fall jättegulliga namn! 😁

Mitchika
0

#7: Ja, exakt! Jag älskar även konceptet att vi hittar dessa uråldriga ägg under vattnet och måste rädda och återföra arten till livet. Plus deras bedårande utseende. Allt med dom tilltalar mig! 😍🥰

Rascal är jag inte ett dugg intresserad av, ärligt talat. Jag tycker inte dess kurragömma-grej verkar speciellt kul eller användbart. Speciellt inte långt in på världen, som du säger. Jag vet inte vad för skatter den skulle kunna ge för att jag skulle tycka det var värt det..? Jag har funderat lite på det, men jag kan inte komma på något direkt. Det är helt enkelt inte min grej.

Tuff Golem får gärna vinna om inte Sniffer gör det, den är mer intressant i mina ögon än Rascal åtminstone. Mest för att jag tycker dom är söta och jag kan nog komma på lite kul saker att göra med dom. 😄

Syntium
1

#8 Vad har du för tankar med tuff golem? Jag tyckte mest de verkade vara en möjlig källa till rejäl irritation 😄

Mitchika
0

#9: Precis, irritation! Som att fylla någons bas med tuff golems och dela ut deras föremål till dom så att dom rusar runt som dårar därinne i fullt kaos! 😁

Syntium
1

#10 Jaha, devious! 😂
Tänkte mest från hållet "hur ska den här vara användbar för Mig?" och jag såg inga möjligheter

Mitchika
1

Glöm inte att rösta nu! Röstningen är i full gång och Sniffer fick min! 😄

Syntium
1

#12 Så fort jag kommer till datorn så blir det en röst på Sniffer 😁

Mitchika
0

#13: Så ska det låta! 😁😄

Syntium
0

Men vad jag avskyr tidszoner. Mc live är 18:00 imorgon svensk tid. Röstningen stänger noon EDT, hur dags är det här? Mc live börjar 12 EDT såå, kan man rösta fram till det börjar?

Syntium
1

Rätt söt mob vann: Sniffer!
Och det med över hälften av rösterna

I övrigt var det inga stora revolutionerande grejer som annonserades, imo.
Hängande skyltar, bokhyllor, kameler och bambublock låter ju kul men inget jag kände "Wow!" Över

Om jag fattade rätt skulle 1.20 snapshots börja komma ganska snart?

Mitchika
0

#16: Jag höll på att ramla ur stolen av glädje över kamelerna! Dom och speciellt deras funktion är precis vad jag alltid har önskat mig. 😍🥰

Bokhyllorna är jag också taggad över för jag skriver en del böcker i Minecraft så det blir kul att kunna förvara dom smidigt och på bra ställen. 😀

Och självklart är jag ÖVERLYCKLIG över att Sniffer vann omröstningen! Helt fantastiskt kul! Längtar verkligen efter att allt kommer till spelet. 🥰

Syntium
1

Ja bokhyllorna var lite coola iofs. Vad var det för speciellt med kamelerna? Var tvungen att stänga av ljudet på TVn just då 🤪

Mitchika
1

#18: Två spelare på en kamel! En sitter fram och styr kamelen/rider och den andra sitter bak och kan slåss mot mobs, skjuta pilbåge, vifta svärd och så vidare. Och kamelen är så pass hög att vanliga mobs inte når upp till en. 😄

Jag har alltid velat skjutsa runt mina spelkompisar på mina hästar, vilket är varför jag älskar mods som gör hästar större och ger möjlighet för två spelare att sitta på den samt har dragkärror och annat. Nu kommer jag få föda upp taxi-kameler vid sidan om hästarna. 😄🥰😍

Syntium
0

#18 Aha, då förstår jag!
Läste nån kommentar om att "men kameler är väl inte speciellt snabba" men kamelracing är väl rätt populärt på sina ställen.