Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Läst 117 ggr
LosGinos
3

The Sims 4 blir gratis

Från och med den 18 oktober blir the sims 4 helt gratis, för alla!

https://www.ea.com/sv-se/games/the-sims/the-sims-4/news/play-the-sims-4-for-free-beginning-october-18

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Fler uppdateringar följer under en speciell stream, Behind The Sims Summit
Mitchika
6

För att förtydliga så är det "bara" grundspelet som blir gratis för alla. Expansioner, gamepacks, stuffpacks och kits kommer fortfarande kosta pengar. Fortfarande roliga nyheter för alla som velat prova på spelet och nu kan få fulla grundspelsupplevelsen helt gratis, dock. 😄

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Maleficum
1

Såg att man fick ett litet prylpaket också om man redan sen innan har Sims 4 (funkade för mig även om jag skaffa spelet när det var en gratiskampanj för några år sedan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mitchika
1

#2: Aha, så det var därför jag fick ett kit när jag startade Origin idag! 😀

Calcifer
0

Jag är lite splittrad här. Jag tycker att om spelet blir gratis nu borde man om man tidigare betalat för det kunna få pengarna tillbaka för grundspelet. Annars känns det typ… jag vet inte. Jag kommer inte ihåg vad grundspelet kostade. Jag har en vän som jobbar inom branschen och får en hel del spel gratis och hen har aldrig varit intresserad av Sims så jag har fått alla spelen gratis genom dem. Men om jag hade betalat säg 500:- för grundspelet men nu är det gratis för alla hade jag nog tyckt att man borde kunna få tillbaka pengarna för det.

Jag kanske tänker helt fel, men det är lite så jag tänker.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Mitchika
0

#4: Jag förstår hur du tänker. Själv så köpte jag grundspelet när det kom ut 2014 för ungefär den summan du nämner om minnet inte sviker så för min del gör det inte speciellt mycket. Det var åtta år sedan och jag har kunnat spela spelet hur mycket jag vill under all den tiden, så för mig personligen känns det som om jag fått valuta för pengarna även om grundspelet är gratis från och med oktober 2022.

Dock så tror jag definitivt att jag hade känt annorlunda om jag köpt spelet nyligen bara för att det sedan skulle bli gratis för alla bara ett par månader senare eller så.

Calcifer
1

#5: Ja jag håller ingen koll på när det kom ut, så jag kan förstå om det kom ut så länge sen då är det liksom… de pengarna hade du lagt på nåt annat nu ändå, oavsett, efter så många år. Men jag tycker de borde ha typ "om du köpt spelet inom ett år av gratis release så ange kod blablabla så får du pengarna tillbaka".

Mitchika
0

#6: Det kan jag hålla med om. Numera är det billigare än det var vid releasen (tror det går på 200-250 kronor?) men kanske någon gratiskupong för valfritt extra innehåll som kompensation? Grundspelet blev gratis, så ta 200 kronor i kupong för valfri expansion/gamepack/prylpaket som kompensation?

Calcifer
1

#7: Ja men nåt sånt liksom. Jag tycker det är jättekul att de ger ut grundspelet gratis. Men samtidigt om någon lagt ut massor med pengar på det för inte så länge sedan så borde de få någon slags bonus. Antingen pengar tillbaka eller ett pack gratis eller nåt sånt.

Om jag betalat för spelet för en massa år sen skulle jag inte bry mig. Men om jag betalade säg 400:- för det för tre månader sedan skulle jag bli rejält irriterad att det nu är gratis.