Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Läst 75 ggr
Mariehelene
0

Nintendo switch spelkod

Hej. Köpte nyss ett begagnat Nintendo switch som skulle ha mario kart med som funnits med redan då konsolen var ny. Men nu när jag startade konsolen så var jag tvungen att nollställa sd-kortet då det varit använt innan konsolen blrv återställd och kortet med koden som man kan ladda ner spelet med fungerar inte då det redan blivit använt en gång.. nån som vet om man kan fixa det? Skulle ju ha detta installerat och klart tills dottern kommer hem från skolan så jag kunde överraska henne med spelet?

Nephi
0

Är koden förbrukad så vet jag inget annat alternativ än att köpa en ny kod, det går att göra i Nintendo shop eller på CDkeys

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Draken
0

Tror du måste ta kontakt med någon av återförsäljarna. Jag vet inte om det går att "återaktivera" en använt kod dock

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Mariehelene
1

#1 #2 Tack för svar, kontaktade återförsäljare som sa att det var kopplat till förre ägarens Nintendo konto och var låst dit.. som tur va gick den förre ägaren med på att jag fick logga in på hans konto för att ladda ner det ☺️

Nephi
3

#3: fast så måste du vara på hens konto hela tiden, för du kan inte öppna spelet från någon annan profil än den som köpt spelet

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Mariehelene
0

#4: ja så är det säkert, men det var väl också enda sättet att få det att fungera 🤔