Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etiketternintendo12-hjälp-och-tips
Läst 68 ggr
Syntium
0

Nintendo Switch familjekonton

Hoppas nån kan hjälpa mig förstå detta. Har en Switch med Online. Har ett Nintendo-konto kopplat till det.
Just nu har jag olika profiler och jag skulle kunna länka till de andra till ett Nintendo-konto men om jag länkar de andra profilerna till mitt konto, då får de tillgång till de spelen jag betalar för i månaden men de får mina grejer/vänner.

Men om jag skaffar Family-versionen och länkar profilerna till sina egna Nintendokonton, då får de tillgång till det jag betalar för men med sina egna inställningar/sparningar/progress?

Till exempel: Syntium är huvudkontot. A är en tillagd profil. Jag gör ett Nintendo-konto till A och länkar ihop det med As profil. Har A sen då tillgång till det jag betalar i månaden för (gamla NES-spel tex) om jag skaffar Family?

Det borde ju funka så tycker jag men jag kanske missar nåt.

"I'm too old for this shit."

Syntium
0

Och om jag gör egna Nintendo-konton för profilerna så kan jag hindra dom att kunna köpa i shopen väl?

Draken
0

Jag tror man måste ha en inloggning för varje profil.

Jag spelar nästan bara Pokemon och Mario, jag har 5 olika profiler på Switchen men det är bara huvudprofilen som kommer åt betaltjänsterna.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Syntium
0

#2 Vad är det då för mening med att ha ett Family-konto? Vad betalar jag för på det?

Draken
0

#3: Det kan jag inte svara på.

Jag har inte familjekonto på min, utan barnen har egna inloggningar på sina spel. Vill de komma åt något på betaltjänsterna, så får de "ladda ner" det på huvudprofilen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Syntium
0

#4 Så då spelar de inte med sin profil, de spelen som kräver Nintendo online?
Jag antar att om man har en family group så kan alla i gruppen (som admin lagt till) kunna spela spelen men ändå ha sitt.
Tex om de vill spela NES så kan de det på den profilen eftersom mitt konto har det och då få sin vänner-lista osv.

Men okej, spel som inte kräver Online, har de olika profilerna sin egna progress där i samma spel?

Draken
0

Jo de har onlinetjänster på sina switch, så de har en huvudprofil där detta är kopplat, på deras egen switch, jag har på min och den är det bara jag som använder. Det är bara de som använder sina konsoller

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Syntium
0

Ja men om det är olika konsoller så, då förstår jag. Pratar om samma konsoll.

Draken
0

Jo det är olika konsoller 🙂

Jag vet, som sagt, inte hur det fungerar med familjekonto, men man borde ju kunna dela och ha flera olika profiler kopplade kan man ju tycka.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis