PS4 slim vs begagnad PRO
Har bestämt mig för att köpa ett PS4.Delvis för att PS5 ligger på en lite för saftig prislapp för tillfället samt väldigt svårt att få tag i. Vet skillnaderna på ett PS4 slim och PRO, har även en TV med 4k och HDR stöd så det finns ju helt klart en anledning till att välja just PRO modellen.
Pro modellen ligger ju dock ca en tusenlapp över slim modellen. Jag har nu hittat en PRO begagnad för samma pris som en ny slim. Ni som testat båda modellerna är det verkligen en extrem skillnad på dessa? Det begagnade PRO har en garanti på 6 mån från butiken men vet ju heller inte hur mycket det är använt. Slim är isåfall helt nytt. Någon som kan hjälpa mig i och det är värt det eller inte.
Erika, ~värd på dressyr~
Jag har inte haft Playstation, så jag lämnar det till någon mer kunnig att besvara :D
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag har inte testat ps pro, men har en ps4 slim och uppdaterade Xbox från S till X, vilket är samma motsvarighet som slim och pro.
Jag tycker inte skillnaden blev så stor att det motiverade prisskillnaden.
Så jag hade köpt slim eller väntat in ps 5.
Mvh // Johan
Men då tror jag att jag kör på slim iallafall. Det begagnade PRO kan ju vara från 2016 och mycket använt, det kunde butiken inte säga. Jag tycker alltid grafik är trevligt men lutade fortfarande åt slim då jag inte trodde att prisskillnaden motiverade skillnaderna som du bekräftar. Tack!
Erika, ~värd på dressyr~
Glad att du kunde få hjälp här :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian