Favoritspel
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har ni något spel som ni gillar extra mycket? Ett spel ni kommer tillbaka till ofta och som har lämnat spår hos er?
Själv har jag ett par:
1. Hellblade Senuas sacrifice. Kommer ofta tillbaka till det här spelet då det är väldigt nära hemma och jag blir rörd och gråter ofta över hur väl den porträtterar det lidande som jag känner igen mig i.
2: Life is strange. Den här serien av spel är så otroligt välgjorda storymässigt att man måste sitta med näsduk när man spelar det. Speciellt Life is Strange Before the storm. Tror nästan den var bättre än första.
Jg har fler för det ändras ofta, men just nu är det dessa ganska känslosamma spel som är favoriten. Men jag längtar så efter Senua's Saga Hellblade II. Bara trailern får mig att rysa
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Jag måste nog ändå säga Hitman och Fable. Det är två spel som sitter djupt rotade i hjärtat. Fantastiska spel, verkligen!
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Definitivt Fran Bow! Har precis börjat spela om det hehe
#2. Aldrig hört talas om. Vad är det för typ utav spel?
#3 Psychological horror äventyrspel. 2d klickspel där man följer en flicka på 10 år som hamnat på ett mentalsjukhus efter att hon vittnas hennes föräldrars död. Hon försöker hitta sanningen till vad som hänt. Finns jätte många teorier om spelets betydelse. Det är inte så grovt som det låter, snarare väldigt intressant och många bra citat. Längesen jag spelade spelet nu men minns att jag var väldigt fascinerad. Inte sig likt andra story spel alls. Fick reda på senare tid att spelet är utvecklat av svenskar, de har även släppt ett till spel nyligen som heter Little misfortune.
#4. Okej! Ja men det låter ju ändå som att det finns en del "djup" i det eller vad man ska kalla det. Sådant kan man verkligen fastna för!