Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 423 ggr
LosGinos
1

Hur köper du dina spel?

Precis som rubriken lyder, hur brukar du köpa dina spel? Gillar du att ha fysiska kopior, eller köper du digitalt? Är du en listig räv som lyckas hitta guldkorn på REA eller köper du fullpris? Kanske smyger det sig också in en collectors edition eller exklusiva utgåvor?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Herveaux
1

Jag köper i stort sett alla mina spel från Steam just nu. 
Passar absolut på att fynda lite under deras reor men om spelet kommer från en liten indiestudio så betalar jag gärna fullt pris. Vet inte hur mycket Steam norpar av utpriset, men ändå. 

Jag tror inte jag köpt något spel av en collector's edition eller andra exklusivare utgåvor om jag inte sedan tidigare har spelat spelet (eller tidigare titlar i serien) och vet att jag verkligen gillar det. Där är jag lite av en snåljåp.

// Harley

Magrat
0

Steam, eller Epic games. HAr hänt att det blivit en del fysiska kopior från typ Amazon, och tidigare ifrån spelaffärer, men de lägger ju alla ner och går i konkurs.

För det mesta blir det spel på rea för jag är fattig, men är det ett spel man verkligen sett fram emot och längtat efter så köper jagv det gärna direkt, men då är det ju ett planerat inköp. Hellblade Senua's Saga 2 står just nu på vill ha listan, men det kommer ut någon gång i höst så jag har tid på mig

Själv hjar jag väl inte köpt så mycket collectors edition men det händer absolut att jag köper merch från vissa spel.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Icewolf88
0

De flesta spel köper jag fysiskt. Föredrar att ha spel i hyllan. Mest till konsoler då. Vissa spel köper jag digitalt på Steam. Ibland väntar jag på rea med, ifall det är ett spel som jag känner att jag inte behöver just nu.

Collectors Editions köper jag aldrig numera. Tycker de är alldeles för dyra med det lilla man egentligen får med. Och kvaliteten på statyerna är oftast ganska kassa.

Senaste spelet som jag har köpt är Animal Crossing New Horizons som släpps imorgon! Fysiskt såklart! 😃 Är enormt taggad!

LosGinos
0

Kul att vi alla är lite olika! Men ändå lika! Jag köper inte heller någon Collectors Edition, om det inte är ett spel som jag veeeeeerkligen vill ha det till, inte för att det är så många spel :P Men annars är jag som er. Köper fysiska spel till mitt xbox, men på Steam till datorn 🤪

Magrat
1

Ja kanske ska tilläggas att vi kör enbart PC
Vi har ett gammalt Playstation 2 någonstans också men det har inte varit i bruk på 8 år, haha.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Emo
0

Jag vill ha mina spel på skiva. Reaavdelningen är ofta intressant. Eftersom jag sällan kan köpa några spel blir det ofta många på en gång, så här finns en hel del, som ännu inte är färdigspelade.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

LosGinos
0

#6. Låter som att du har en del att göra med andra ord 😃

Emo
0

#6 Oh, ja! 😃
I dag har jag roat mig med ett gammalt LEGO-spel.
Lagom nu när vi gamlingar ska hålla oss isolerade. 😉

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

KentHjärta
0

Steam och nästan enbart på rea