Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 403 ggr
Galenidjur
0

skyrim remastered- bättre eller sämre?

Ni som har skyrim remastered till PC (!) , tycker ni att det är bättre än gamla skyrim? Jag har sett mycket jämförelsevideos och så på youtube och den bild jag fått är att grafiken är typ likadan, och att det enda som egentligen skiljer sig markant är färgerna. (och jag personligen gillar inte de nya färgerna. tycker det ser för tecknat och glatt ut. Skyrim för mig ska se grått och "kyligt" ut om ni förstår vad jag menar? Det är ju en rå miljö spelet utspelar sig i och då ska färgerna spegla det tycker jag) + att det finns lite nya / förbättrade animationer.

Min kompis som har gått över till remastered säger att det är mycket bättre och att dessa skillnader syns tydligt när man faktiskt spelar spelet, även om det inte syns så bra i typ gameplayvideos.  Jag själv känner dock ändå att skillnaderna är rätt små och att huruvida man föredrar det enda eller det andra handlar mer om personlig smak (typ som att jag inte gillar de nya färgerna, medan min kompis älskar dem) än att remastered faktiskt är bättre gjord…

Vore intressant att höra vad andra har att säga om det, så vad tycker ni? :)  Jag har inte tillgång till remastered så kan inte testa själv.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe