Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettplaystation
Läst 3730 ggr
novembre
0

Ominstallera PS4 - Vad försvinner??

Hejsan

Jag köpte Journey till ps4 och grejen är att det dyker upp en blå ruta där det står, CE-34878-0 och avbryter mig mitt i spelet, ibland flera ggr samma spelomgång. det är väldigt irriterande, speciellt när jag spelar med andra spelare eftersom jag då får börja om från tidigare spar. 

Jag har installerat om spelet, det funkar inte, kollat efter nya uppdateringar men finns inte heller (mitt ps4 är lika nytt som spelet) så jag antar att jag har sista alternativet kvar, att "initialize" (vet inte vad det heter på svenska, men ominstallera hela systemet iaf). 

Min fråga är då, kommer ALLT försvinna från min ps4 då? Jag har inte hunnit samla på mig särskilt mycket än, men bilder och så vill jag åtminstone ha kvar. 

De nämns någonstans om att man kan göra backup, hur gör man det?  

Eller om  ni har andra tips på hur jag kan rätta till felet och spela Journey ostört? Det är ju mitt favospel trots allt :)

Vertigo72
1

Japp - Allt försvinner vid en systemåterställning, men du kan lägga över bilder och save-filer på exempelvis en USB-sticka.

Om du har plats på en extern hårddisk så är väl det enklaste att ta en full back up av PS4:ns hårddisk under Settings -> System och sedan Back Up And Restore. (Och sedan Restore när systemet väl är återställt.)

Om du bara vill spara t.ex. save-filer på ett USB-minne, så finns alternativet Settings -> Application Saved Data Management och Save Data In System Storage.

För bilder (antar att du menar under Capture Gallery) finns alternativet "Copy to USB storage" om man trycker på Options-knappen.

novembre
0

#1 Tack för svar! tror det räcker med backup på usbminne eftersom jag inte hunnit samla på mig särskilt mycket än. 

Kommer alla mina trophies försvinna också, samt de spel jag laddat ner?

Vertigo72
0

*tummen upp*

Troféerna måste synkroniseras med PSN. Men det är bara att gå till Trophies så sker det automatiskt. (Du ser mätaren uppe i vänster hörn.) Så det kan man göra först…

Nedladdade spel måste tyvärr hämtas hem igen via ditt konto. (Om du nu inte kör en full backup, för då hänger de med…)