Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 570 ggr
CayKantos
0

[SPOILERS] Inside - Story

Hej! Undrade om ni hade några teorier ang spelet Inside? Själv är jag lite blank, hade lite teorier men blev ganska förvirrad efter slutet med den stora människoklump (??) 🤪

Ändå är jag ganska dragen till spelet, gillar hur det var uppbyggd, designet och dom inte allt för komplicerade men ändå roliga pussel.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Majbot]
0

Tänker du på något specifikt? 🙂 Jag tror slutet representerar namnet, "Inside", dvs att dess liv slutade, och spelet, då den kom "Outside".

CayKantos
0

Jag tänkte på hela storyn bakom, varför det är en liten pojke, varför han söker dig till denna "klumpen", varför det är möjligt att styra döda(?) Kroppar/zombies (?), Etc :)

Instagram

[Majbot]
0

Ska finnas ett extra slut där pojken drar ut en plugg ur en vägg, då allt stängs ner så blir pojken livlös, vilket talar för att även han var styrd på något vis(vilket troligen är spelaren av själva spelet). 

Hela grejen är ju att det sker experiment i den byggnaden för att kunna styra människor genom implantat(de du kallar zombies).  Troligen därför fanns det massor av döda grisar i början, de liknar människor i förhållande till sjukdomar osv, och har då använts för att testa det implantatet.

Såg en vettig teori om att pojkens mentalitet var behövlig för den stora klumpen för att den skulle kunna fly från området "Inside". Han var tydligt en annorlunda "zombie" eftersom han visade känslor osv.  Kanske var det klumpen som styrde pojken hela tiden eftersom den behövde pojken för att kunna fly? men återigen, pojken visade känslor i viss utsträckning.. 🤔

CayKantos
0

Jaa, den klumpen förvirrar mig, men hade oxå tanken om att pojken blev styrd av spelaren, det hade iaf gjort spelet så fräckt enligt mig. 

Din teori är ganska lik min, hade dock inte tänkt så långt ang det med grisarna, bra tänkt! Då visste jag inte det andra slutet fanns heller :P

Instagram