Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett: 10-allmÀnt-spelsnack
LĂ€st 626 ggr
Cireea
0

Åsikter: League of Legends

Vad tycker ni om league of legends? đŸ™‚
Vad Àr bra och vad Àr dÄligt med spelet enligt dig?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Majbot]
0

Spelade i sĂ€kert 3 Ă„r men slutade nyligen. Spelade med en vĂ€n och hens vĂ€nner varpĂ„ vid tvĂ„ tillfĂ€llen med tvĂ„ olika av min vĂ€ns vĂ€nner, var de otroligt negativa och skulle trycka ner mig psykiskt för jag hade ett dĂ„ligt game. Att jag hade en lĂ„ng win-streak men bra stats sedan tidigare spelade ingen roll, jag var komplett vĂ€rdelös tydligen. TrĂ„kigt för jag har haft vĂ€ldigt roligt med det spelet men den hemska communityn gör det helt klart tradigt att spela. Funderar pĂ„ att börja nĂ„gon gĂ„ng igen men jag kĂ€nner iallafall nu att jag kan klara mig utan all negativitet ett tag till haha đŸ˜‚

Cireea
0

#1 Ja, jag spelar ju inte sjĂ€lv för tillfĂ€llet men sambon har lyckats övertala mig att testa dĂ„ jag Ă€ndĂ„ tycker det Ă€r lite smĂ„tt intressant.😃
Har mĂ€rkt att folk Ă€r sĂ„ fruktansvĂ€rt omogna in-game, hela communityn Ă€r - precis som du sĂ€ger - hemskt! đŸ˜ź

[Majbot]
0

#2 En kan muta andra spelare i chatten. Kan sĂ€ga att jag anvĂ€nde den funktionen ganska friskt đŸ˜‚ VĂ€ldigt mĂ„nga som har legat med min mamma tydligen
 đŸ˜ Men med ett fullt pre-made lag (som kan kontrollera sin ilska haha đŸ˜‚) sĂ„ Ă€r det jĂ€tteroligt đŸ˜ƒ

Cireea
0

#3 Haha jag förstĂ„r att du anvĂ€nde den funktionen! đŸ˜‚
Ja, jag tror det skulle vara roligt eftersom vi Ă€ndĂ„ skulle bli tre i laget som kĂ€nner varandra sedan innan sĂ„ dĂ„ blir ju Ă€ndĂ„ majoriteten vettiga som tur Ă€r! đŸ˜›

LookHanna
0

Jag spelade LoL för lĂ€ngesen men funderar pĂ„ att Ă„teruppta det igen nĂ€r jag flyttar ifrĂ„n London. 

Tyckte att LoL var kul, dÄ jag spelade det. Men som sagt de tar ett tag innan man kommer in i det.

• Stanna upp och kĂ€nn efter vad du vill, vĂ„ga ta risker -
    Hörselskadad, kan sÀga va nÄgra gÄnger
Cireea
0

#5 Jo, jag har förstĂ„tt att det tar ett tag innan man kommer in i spelet. 😃
Hur kom det sig att du slutade spela? :)

LookHanna
0

Hade mycket annat för mig under den tiden.

• Stanna upp och kĂ€nn efter vad du vill, vĂ„ga ta risker -
    Hörselskadad, kan sÀga va nÄgra gÄnger
Cireea
0

#7 Okej đŸ˜ƒ TĂ€nkte mest om det var spelrelaterat men dĂ„ vet jag!

felle-j
0

Spelade det lite för mÄnga Är sedan men var inte sÀrskilt förtjust i det. Inte alls min typ av spel. Alldeles för enformigt enligt mig och inlÀrningskurvan Àr ganska brant. Speciellt med den hemska communityn som ni nÀmner sÄ blir det vÀldigt svÄrt att lÀra sig spelet.

Cireea
0

#9 InlĂ€rningskurvan Ă€r extremt brant pĂ„ sina hĂ„ll, verkligen! đŸ˜Ÿ Fattar ingenting nĂ€r sambon köper massa items men det ger vĂ€l med sig.. antar jag? đŸ˜‚

Gurky
3

Helt vÀrdelöst spel som fostrar ett troll- och flamingcommunity. Ett bra spel ska enligt mig gÄ ut pÄ att ha kul.

Zolah
1

Jag tycker det Àr riktigt kul, bÀst Àr det om man kan göra premades med kompisar. att lite ensam blir lÀtt att man inte lÀr sig spelet rÀtt osv, utan bara 'hÀnger med sÄ gott som det gÄr'.

Vet inte om jag tycker spelet fostrar troll och flaming, det finns i alla spel. Om man beter sig schysst osv sÄ fÄr man samma respons tillbaka, sedan gillar jag anmÀlnings systemet. Man kan ocksÄ fÄ positiv feedback vilket man inte fÄr pÄ sÄ mÄnga spel

Tycker konst comunityt Àr otroligt intressant och jag har nog inte sett sÄ mÄnga som lyckas fÄ folk sÄ involverade som LoL . Tror nÀrmast skulle varit pokemon?

Mycket har Àndrats bara pÄ nÄgra Är, men man fÄr hoppas det inte gÄr ner sig helt som i vissa spel dÀr ens blotta existens gör att folk spyr galla pÄ en. Fast, om man Àr som jag Àr det lite kul att trolla dem ;D

RastadBĂ€ver
0

Jag har spelat LoL i flera Ă„r, har en sida med masterys pĂ„ Yi sen 2011, och jag kan se en tĂ€vlingsinriktad utveckling pĂ„ spelet som jag inte gillar. SjĂ€lva "Elo-hell" Ă€r verkligen ett Helvete och att komma ur Bronze (som jag hamnade i denna sĂ€song) Ă€r ett projekt i sig. 

Jag minns att nĂ€r man spelade Normals förr sĂ„ var det helt okej att liksom testa nya gubbar utan att folk flamade sĂ„ mycket som dom gör idag. Idag kĂ€nns det som om att om du inte Ă€r Pro med en gubbe, Ă€ven i Normals, sĂ„ ska man vara fullt förberedd pĂ„ att bli flamad och hatad och Ă€ven reportad. 

Jag tycker att LoL har blivit för mycket Prestation och TÀvling, Àn just ett spel som man kan spela lite casual i och slappna av lite, alltsÄ slöspela frÄn tid till tid. Det gÄr inte att göra det lÀngre.

Men det Àr min personliga Äsikt.

Cireea
0

Nu har jag börjat spela LoL och jag kan kĂ€nna igen mig i det #13 skriver. Som ny Ă€r det inte alltid lĂ€tt att förstĂ„ sig pĂ„ vissa karaktĂ€rer och det blir lĂ€tt mycket skit om man inte kan karaktĂ€ren direkt. đŸ˜ŸMen jag har nog Ă€ndĂ„ hĂ€ngt med ganska bra nĂ€r sambon förklarar och tycker Ă€ndĂ„ jag spelar bra för att vara sĂ„ pass lĂ„g lvl.. đŸ˜‡

Nu har jag dock haft ganska tur och bara stött pĂ„ en handfull med omogna spelare. Men jag vet ju hur det kan lĂ„ta med tanke pĂ„ att jag följt sambon ett tag innan jag började spela sjĂ€lv. đŸ˜›