Logga in på steam utan internet?
Jag är inlagd på sjukhuset och vissa saker på internet fungerar inte här exempelvis Steam. Jag är väldigt uttråkad och skulle vilja spela men alla mina spel finns på Steam och alla spel jag har där kräver ju inte internetanslutning. Går det att komma åt sina spel på Steam utan internet?
När jag ska logga in på Steam står det: Steam har problem med anslutningen till steams servrar.
Nä, det säger sig självt att du ej kan ladda ned spel om du ej har tillgång till internet (bör vara snabbt), men däremot så kan man spela i offlineläge, vilket kommer upp en notis om detta om steam-applikationen ej får kontakt med server samt om spelet stödjer detta.
Har inte sjukhuset Wi-Fi?
/Maria
Jo sjukhuset har wi-fi men tror att vissa saker är blockerade. :/ Ex kan jag heller inte spela hayday på mobilen men andra spel fungerar.
Aha, då fattar jag.
/Maria

Om du kan använda din telefon som Gateway skulle det kunna gå, men beroende på operatör kan priset variera.
Jag kommer in på Steam via: http://store.steampowered.com/?l=swedish
Men där kan man väl inte ladda ner/spela spelen?

Jag har ingen aning om varifrån du laddar ner dina spel, men jag vet att en gateway kommer åt hela Internet, utom möjligen sidor som blockeras på ett eller annat sätt. Man kan alltså använda en mobiltelefon som gateway - hotspot - för att koppla upp sin dator mot Internet. Hur det går till beror på operativsystemet i mobilen, men det är ganska enkelt på Android.
Förutsättningen är att operatören medger att telefonen ansluts till nätet.
https://www.howtoforge.com/using-an-android-smartphone-as-a-wlan-hotspot
Men det måste dra mycket väl? Har bara 500mb fri surf. :(
Du kan nog glömma att ladda ned spel med den surfpotten och det skulle ta väldans långt tid ändå (beroende på spelets storlek).
Kan du inte spela några gratisspel då som man kör via webbläsare då?
Vet inte, har du något förslag? Jag gillar spel som ratchet och clank och oblivion. Har svårt att hitta spel jag gillar.