Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 1027 ggr
felle-j
0

Kommande Battlefield-spelet

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här om dagen släppte Dice trailern till det nya Battlefield-spelet som kommer i höst. Närmare bestämt släpps spelet den 21:a oktober, i alla fall är det sagt så nu.

Den stora trenden bland krigsspel idag är att det utspelar sig i nutid eller framtid, men Dice gör en helomvändning och går 100 år tillbaka i tiden. Till första världskriget faktiskt där det kommande spelet vid namn Battlefield 1 ska utspela sig. Många trodde nog att spelet skulle heta Battlefield 5 men även här vänder Dice om och går bakåt och ger därmed spelet namnet Battlefield 1. Trailern kan ni se nedan och några häftiga skärmdumpar finns här.

Av det innehåll som är bekräftat så är en del sig likt från de senaste Battlefield-spelen; stora slagfält med upp till 64 spelar och mängder av fordon att använda till sin taktiska fördel. 

Ser ni framemot detta spel eller tror ni att det kommer floppa? Varför i sådana fall?

Cireea
0

Kul att dom hoppar av banan lite och inte kör på nutida/framtida konceptet! 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

felle-j
0

Jag ser verkligen framemot spelet! Är inte alls särskilt mycket för framtidsspel och har tröttnat lite på alla spel som utspelar sig i modern tid. Har länge velat ha ett bra spel som går tillbaka till rötterna lite (för mig i alla fall) och det tror jag precis att Battlefield 1 kan göra. 

Men jag ska inte ha för höga förväntingar på spelet. Tack vare tidigare erfarenheter vet jag att det inte alltid blir som man förväntar sig. 🙂

Davbjo
0

Jag trodde det skulle släppas tidigare, 21 oktober är ju en bra bit fram. Men jaja, det blir nog värt att slänga ett öga på det åtminstone.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

felle-j
0

#3 Tycker det är en ganska bra tid. Brukar släppas ett halvår efter att de först visar spelet. Hade ju kunnat vara i december och det hade varit lite värre. 😃