Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett: pc
Läst 1001 ggr
Zolah
0

7 days to die - zombie överlevnads spel

Är det nån som lirar? försöker hitta nya kartor osv men det lyckas inte så värst bra.

nån som har förslag på seeds osv?

Ni som inte vet vad 7days är, så är det ett zombie överlevnads spel som tillåter en att bygga så mycket man vill. Tänk er en mer realistisk Minecraft så kommer ni rätt nära, riktigt skoj spel :)

Cireea
0

Åh, det där lät kul! 😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Zolah
0

Super kul faktis :) varit med sedan tidigt i betan, så har fått se massor med ändringar! tycker det är så kul att man kan bygga mer realistiska saker samt blir man mer försiktig pga zombies. Dom ska implementera bilar osv senare vad jag fattat, just nu kan man göra en moppe ( har jag för mig )

Aylii
0

Åh jag spelade det ett tag:) men nu så går det inte för mig längre.

Aylii
0

Spelet?

Zolah
0

Jag menade, vad var det som slutade fungera?

oftast brukar det bara vara att reparera om det är nån fil som tjaffsar. eller blev datorn för dålig?

[Majbot]
0

Spelade en hel del innan för ett år sedan typ. Tröttnade på att dö av buggar hela tiden och behöva starta om från 0 😭

Zolah
0

är faktis inte så myket bugar just nu, upplevde att dte inte var det då heller. men då kan spel vara så anorlunda mellan datorer xP

Cireea
0

#8 Du skrev att du spelat sedan tidig Beta, hur är det med spelet idag?
Är det "färdigt" och släppt? 🙂 Uppdaterar dom spelet med jämna mellanrum för att fixa just buggar, släppa nya saker eller liknande?

Zolah
0

Det är inte helt klart, dom har inte tex lagt till mer kartor osv som dom sagt att dom skulle göra. Men däremot så uppdaterar dom enligt mig relativt ofta, och det kommer nya saker hela tiden. Något som dom arbetar med nu är att sätta in fordon, just nu ska man tex kunna göra en moppe ( har inte satt ihop den själv så vet inte hur den ser ut, bara hittat delar )

Samt så har dom ändrat en del I innehållet, tex från början var allt rätt platt och "blockigt", och fysiken lite bäng.  Om du gömde dig i ett hus och zombies började slå på det så kunde hela huset till slut kollapsa.  Nu är det mycket bättre, enda ställena som är lite små bråkiga är broar, dom kan tappa lite block om man går på dem men inget som är en katastrof. ( ibland kan det vara bra om man har en hord efter sig )

En annan uppdatering till det bättre var att dom övergav sitt gamla crafting system som var tungt inspirerat av minecrafts, där man var tvungen att lägga saker i mönster. Numera är det mer som Ark eller Rust, att du bara behöver recept och ingredienser osv.

Mobsen har också förbättrats tillsammans med spelets overall utseende, i början var allt som blockigt som jag nämnde. Nu är det snyggare, samt att det finns mer att oroa sig över haha. Tex björnar och nya zombietyper.

Något nytt också är skill system som man förbättrar genom att utföra saker, tex om du craftar ,massa yxor så blir du bättre på att skapa yxor så dom tål mer och gör mer i skada.  Du tjänar även exp som du kan sätta ut för att förbättre dina färdigheter vilket är allt från närstrid till att hitta saker.

En mellan ny grej är också att få bestämma utseende, tror i början gick det bara vara två olika killar ( minns inte riktigt ).

Cireea
0

Kan det här vara lite inspirerat av DayZ också? 😛 Får den känslan!

Zolah
0

Mycket möjligt men det beter sig mer som minecraft

Tycker om DayZ synd bara att standalonen floppade, nu vet jag inte ens vad som sker i det spelet. har inte orkat installera för att kolla, var så besviken

Cireea
0

#12 Tycker om standalone 🙂Går segt med uppdateringar men gillar spelet!

Zolah
0

Hade du spelat arma modden?

Jag skaffade ju standalone då det var nytt, och var väldigt glad och hoppfull! men det sjönk med tiden, vissa saker var ju kul men… avsaknaden av det som fanns i modden var jobbigt.  Bygga fordon , osv.

Sedan… det som slog mig mest som konstigt var, att det var samma buggar som i modden? Jag menar.. att det låter som att man skjuter nån när man slår, eller att man måste ladda om en yxa. Man tycker ju inte att sådana saker ska finnas på standalone ._.

Så efter everest skandalen så slutade jag spela helt

Cireea
0

#14 Sånt har ju fixats, dom buggarna du nämner har jag själv inte stött på. Sen har dom lagt till fordon också. Det är så mycket som uppdaterats så jag orkar inte ens förklara hälften! 😂

Zolah
0

Så man kan äntligen fixa fordon osv? för förut så kunde mani nte det och det fanns knappt Zombies. Så det var som att spela över agressiv campare :c

Cireea
0

#16 Ja det finns fordon som man kan köra (dock inte alla obv.) ^^ Vet dock inte om dom uppdaterat ytterligare sedan sist, vet av att det funnits en plan för ytterligare uppdateringar kring fordon osv.

[Majbot]
0

Dem gången jag inte dog av buggar så gick det inte att spara, så jag blev ändå tvungen att börja om när jag startade spelet igen. Jag måste haft en väldans otur 😂