speldator?
Hej, jag har en liten fråga. Jag har spelet skyrim liggandes här hemma men tyvärr ingen dator att spela på. Jag har min dator som jag pluggar på och sen har jag en äldre dator (compaq) men den är så himla slö så den skulle nog aldrig orka. jag är så dålig på datorer så jag undrar helt enkelt om vilken dator som inte är för dyr som man skulle kunna spela lite på som t.ex skyrim och Far Cry primal :)
Jag skulle nog satsa på att bygga ihop en egen dator! 🙂 Finns säkert gott om folk här inne som är lite kunnigare än vad jag är! 😃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
det låter väldigt komplicerat och dyrt ;)

#2 Det blir oftast lite billigare att bygga ihop en egen dator faktiskt. Lite komplicerat kan det vara men oftast kan företaget som man köper komponenterna hos sätta ihop datorn och testa den åt en för en liten slant. Känner du någon som är lite haj på att bygga datorer så är det annars bra Bygger du själv så kan du även välja precis vad du vill ha för något i datorn. Hur mycket lagringsutrymme, CD/DVD-läsare o.s.v.
Vad för budget har du? Vill du ha en färdig datorn som ska klara Skyrim så tror jag nog att du behöver lägga minst 6 000kr på den, men ju mer påkostad desto bättre. För en datorn närmare 10 000kr kommer du väldigt långt.
#2 Det kan vara komplicerat men oftast kan man få det billigare precis som #3 nämner i sin kommentar. 🙂
Håller med allt Felle skrivit så jag tänker inte upprepa allt igen! 😃Han ger väldigt bra råd och tips i sin kommentar.
då får det vara, har inte precis 6000kr att lägga på en dator just nu :)

Spara hellre lite till och köp en bättre dator än att köpa en billig datorn nu. Troligtvis kommer den billiga datorn inte räcka till mycket och du kommer ångra dig, men alla pengar kan du inte få tillbaka.
Ska du ha en stationär dator så behöver du också en datorskärm, mus och tangentbord om du inte redan har allt som behövs, så det måste man tänka på när man köper sig en dator. 🙂