Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 915 ggr
Mysan_
2016-03-29 20:24
0

Vänner på Steam

Hej.

Skaffade Steam och cs:go idag, och trots att jag köpt cs:go funkar det inte att bl.a bli vän med folk. Känns ganska tråkigt faktiskt, men vad kan det bero på?

Cireea
2016-03-29 20:37
0

Är du Steam level 0? För i så fall kan du inte adda vänner. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Mysan_
2016-03-29 20:48
0

Nej 1 tror jag. En vän testade om han kunde adda mig också men min profil kom inte ens upp för honom när han sökte.

Cireea
2016-03-29 21:09
0

#2 Är du säker på att du är lvl 1? Kolla på din profil så står det vilken lvl du är. 
Köpte du spelet via Steam?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Mysan_
2016-03-30 07:32
0

Jo men jag tror jag var i lvl 1, fast det kanske var min cs:go level? Nej det gjorde jag ju förresten inte, köpte spelet från spelbutiken.se och skaffade Steam efter det. Men då får jag väl köpa ett spel via Steam någon dag och kolla hur det blir då.

Mysan_
2016-03-30 09:54
0

Jo du hade rätt Cireea jag var mycket riktigt i lvl 0 på Steam. Begränsat konto hade jag också, hmm.. Men om jag köper ett spel från Steam, tror du det kommer funka då?

marcusln7
2016-03-30 11:34
0

Om du köper spel från Steam så kommer du gå upp i Steam lvl. Men det finns också olika slags "uppdrag" du kan göra på Steam. Dem "uppdragen" hittar du genom att klicka på din Steam lvl, där det står Nivå… och sedan under rubriken "Märken" står det "Stomme i Gemenskapen", klicka på den rutan och där finns de "uppdragen" och om du håller muspekaren över en av dem små rutorna med en liten bild i så kan du läsa vad du behöver göra för att uppnå det "uppdraget".

Genom att göra det kan du gå upp i  Steam lvl. 🙂