Stardew Valley - harvest moon för PC
Sitter just nu och suktar efter stardew valley, ett spel som rätt nyligen börjat göra headlines.
Själva spelet påminner mycket om harvest moon, men stilen på allt är mer som Starbound ( inte så konstigt då båda är gjorda av Chucklefish ). För er som inte vet vad harvest moon är, eller Stardew valley, så tar du hand om en farm där du planterar grödor, gör uppdrag, tar hand om djur , fiskar, lagar mat, tja allt som man skulle kunna göra på en farm. Men utöver det så kan du reparera staden för att finna nya platser att utforska, samt så kan du gifta dig och skaffa familj i spelet :)
( vad dom säger så ska det inte vara köns bestämt som i andra Nintendo spel, här få du vara med vem som helst! )
Är det någon som har testat spelet eller också känner sig peppad att skaffa det? jag måste vänta tills ekonomin tillåter mig skaffa den :P
Tänkte direkt på FarmVille när jag läste vad det handlade om.. 😐
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
harvest moon var dock före dem sedan länge, och är crap xD ( enligt mig )
Tycker inte om mini transaktioner eller väntetider som går upp mot dagar.
AH okej, jag har ingen koll på vilket som kom först. Men tyckte bara det lät som om spelen påminde om varandra! 😂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Nu skrev jag knasigt, menade att FarmVille är crap xD skyller på att jag var trött :3
Jo, harvest moon kom på Super Nintendo och har sedan dess haft en hel del spinn offs i olika variabler :) min favorit är nog runefactory serien då man kan få hjälp av monster osv. Finns även en till ps3 som jag spelat, rätt coolt :3
Har nu spelat Stardew Valley ett tag och kan säga att det är rätt underhållande - MEN om man spelat harvest moon och andra varianter från samma källa så blir det lite tråkigt. Jag hade hoppats på lite mera, men än så länge är det reskin till PC.
Om du inte spelat harvest moon eller inte känner att du vill skaffa specifikt konsoller för att kunna spela det så tycker jag att Stardew definitivt är ett bra alternativ, speciellt då man ska kunna spela med 3 kompisar samtidigt.
Om jag skulle ge det poäng skulle jag ge det 3/5 just för att för mig att ge mer i betyg räcker det inte att lägga in lite gaming/anime skämt och pixelbaserat för att det ska bli roligare än vad företrädaren är. Kanske kommer en uppdatering som gör det ännu mer intressant, det är ju fortfarande early access :3