Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 826 ggr
Zolah
2016-03-07 09:41
1

Tips - Spelsidor ( köpa )

Jag har lite tips på sidor som man kan kolla upp om man ska jaga lite häftiga deals osv för spel :)

Humble bundle

Vad är det? - Humble bundle är en sida där man kan finna både individuella spel och 'paket' , men även andra saker som böcker/serier till rätt bra priser. Förutom att du kan finna rätt bra priser här, så kan du även stödja välgörenheter. Varje gång du köper något, så ges en del till välgörenhet ( du kan även välja specifikt till vad också ) Ibland får man gratisspel via humblebundle om man har ögonen öppna, samma sak med deras böcker/serier!

Adress - www.humblebundle.com  ( OBS - engelsk sida )

-------

Good old games

Vad är det? - GoG är en sida där man kan finna spel som är fixade, vad jag menar då är att du kan finna riktigt gamla spel som funkar på nya operativ system. Så om du är som jag, och verkligen saknar gamla spel från när du är liten så är det perfekta sidan att kolla upp.  Själv har jag skaffat creatures 2 och Dungeon keeper från den här sidan.  Dom får det att funka genom att använda Dosbox på ett speciellt sätt, vilket gör det mer användarvänligt - Man kan ju försöka använda Dosbox själv om man har en kopia av spelet liggandes hemma, men jag kastar nog hellre en tjuga på GoG för att få det hela att funka direkt med DLCs etc.  Du kan ibland hitta gratis spel under korta tillfällen också, och bara av att göra ett konto så får du lite gratis spel.

Adress - www.gog.com ( OBS - Engelsk sida )

Har ni några tips att dela med er?

Cireea
2016-03-07 10:18
0

Humble Bundle är verkligen en guldgruva! 👍

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Zolah
2016-03-07 10:30
0

#1 japp! hittat en hel del skoj, speciellt indie spel :)