Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett12-hjälp-och-tips
Läst 1145 ggr
bananskal123
0

bra dator?

https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/lenovo-h50-50-90b600hvmt/224038.8898/  

https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/lenovo-h50-55-90bf0039mt/224040.8898/ 

Vilken av dessa två är bäst? hur många fps skulle man få i spel som typ csgo och gta v? är sjukt dåligt på datorer och så haha, hoppas det är ok att posta sånthär här :)

Zimplet
0

Inte för att jag kan särskilt mycket heller om datorer, men utav dom där två så skulle jag ha valt: https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/lenovo-h50-55-90bf0039mt/224040.8898/

Cireea
1

Skulle också valt den Zimplet länkade till men jag hade nog byggt en egen istället för att köpa en färdig så att säga. 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

bananskal123
0

tack! #2 jo det är väl bäst, men som sagt så vet jag inte så himla mycket om datorer, du kanske skulle kunna hjälpa? :) 

komplett bygger väl ihop datorer åt en ifall man väljer ut alla delar?

bananskal123
0
Zimplet
0

I överlag så ser dom ganska lika ut, men det är antagligen grafikkortet som är den största skillnaden. Tyvärr så kan jag inte så mycket om grafikkort, men jag kan fråga en polare som är riktigt duktig på datorer 🙂

bananskal123
0

#5, tack, skulle uppskattas! 🙂

Davbjo
1

Det bästa är egentligen att kolla prestandatester på de kort du är intresserad av. Ska du spela spel hade jag sagt att den första datorn, den med ett 730-kort, inte är att tänka på alls. Med det sagt bör det också noteras att den andra datorn, med ett 750TI, inte heller kommer prestera vidare imponerande. Kolla benchmarks från Sweclockers.

Faktum är det att dagens processorer och det mesta annat är så enormt kompetent att man inte behöver titta så mycket på det. Har du en i5-processor och minst 8GB RAM så klarar du dig säkerligen. Det viktiga är grafikkortet.

I sommar verkar nVidias nya arkitektur Pascal släpas på marknaden, de korten du tittat på hittills har några år på nacken. Dock är det så att innan nästa generation av kort kommer så ligger priset på korten ganska konstant, men så fort de kommer formligen exploderar begagnatmarknaden för de tidigare korten.

Vill du inte vänta skulle jag absolut rekommendera dig att bygga en dator på egen hand, eller beställa monteringsservice från företaget du köper ifrån.

Jag tog mig friheten att sätta ihop en dator för nästan samma pris som den från NetOnNet, fast med betydligt bättre prestanda, här har du länk. Den är liten och kompakt, har bra kylning och ett kompetent grafikkort.

Kvackyou.se | Imsoevil.com | @davbjo | OmVardagsmat | Viktoperation
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

bananskal123
0

#7 tack så hemskt mycket!! väldigt snällt att sätta ihop en, är "montering och test av dator med valfria komponenter" att de bygger ihop den åt en? ingår os?

Davbjo
0

#8: Precis, de monterar ihop den och testar den så att de vet att den fungerar. Om du inte har ett OS så går det att köpa billigt på Reddit, det har jag gjort ett antal gånger och oftast funkar det utmärkt. :)

"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee

bananskal123
0

#9 jag har Windows 8.1 på min nuvarande dator, men ingen skiva vad jag vet. måste jag köpa det till då, hur skulle jag annars göra?

Davbjo
0

#10: ISO-filer finns att ladda ner till samtliga Microsoft-operativ, det man betalar för är licensen (nyckeln). Vad du gör sedan är att du överför ISO-filen till en USB-sticka av tillräcklig storlek, och sedan installerar du från stickan i nya datorn bara.

Det finns några program för detta, Rufus är ett sådant, själv använder jag Microsofts verktyg.

Om du fick med Windows är det förmodligen en sådan licens som inte går att föra över till en ny dator. Dock kostar dessa licenser inte speciellt mycket pengar, kanske en hundring eller så.

bananskal123
0

#11 krångligt det låter, känns som att jag kommer försöka men sedan misslyckas och bara ha en dator utan något OS alls :/ Känns mycket enklare att köpa med windows och låta de installera det, iofs inte så kul att lägga mer än 1000 kr på ett operativ system :/