Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettplaystation
Läst 1011 ggr
BASE
0

En kokande ps4

Har haft ps4 i snart 1år och inget problem.Uppdaterade spelet War Frame.Och efter det så har den börjat koka till s gott som samtliga spel.Förstår Ingemansson hänt eller vad att göra.Tacksam för all hjälp.

felle-j
0

Vad menar du med koka? Blir den överhettad?

BASE
0

Fläkten varvar upp allt snabbare så måste stänga stort sett samtliga spel eller annat som tar något mer energi att köra.Vågar inte fortsätta för länge för känslan att det kommer gå sönder.:(

felle-j
1

Det låter väldigt konstigt. Verkar ju ha något med uppdateringen att göra men på en konsoll finns det inte mycket man kan göra för att fixa sådana saker. Hör med Playstations support om de har någon, eller se om andra på internet har haft liknande problem och hur de löste det. Troligtvis kommer du behöva lämna in PS4 på lagning.

BASE
0

Tack för svar och måste skriva att jag är ganska ny på vissa sätt här,skrev en kort om min kokande PS4 men tyckte inte det kom fram så klart i den andra istället för i den första.Men återigen tack,skall ta kontakt och meddelar hur det går.

Cireea
1

Har du testat googla för att se om någon annan upplevt samma problem?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

BASE
0

Jag har kollat upp det och igår fick jag reda på att min garanti skulle löpt ut?Köpte den i dec förra året ca,och tyvärr även under denna tid inte av olika omständigheter kunnat spela alls under flera månader.Om fläktar eller maskinvara inte fungerar som det ska skall garantin enbart vara 12mån?Låter sinnes!!!Verkar inte vara så jätte ovanligt på de tidigare maskinerna:(

felle-j
0

Köpte du PS4:an i december 2015? I såna fall är det riktigt snålt om garantin redan har gått ut. Kan det varit så att du har öppnat upp konsollen? Gör man det brukar garantin försvinna.

BASE
0

Nope,jag gillar lira men så avancerad att jag plockar isär en sprillans ny ps4 är jag inte.Alltid gillat ps serierna,ni. 3a funkar prima.Jag skall inte riktigt ge upp än skall kolla ett par saker till så att jag fått 100% rätt för mig.Annars så bara bita i det.