Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 645 ggr
Cireea
1

Ni som spelar GTA

Jag har aldrig riktigt förstått tjusningen med GTA-spelen men känner mig ändå nyfiken över vad som lockar. 🙂

Vad är det du gillar med GTA? 

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

thea_thea
1

Skjuta folk och köra bil snabbt.

[Kajjans]
0

Den öppna världen och allt skojj man kan hitta på, oändligt med skojj:)

Cireea
0

#1 Spelar du spel som Saints Row och Apb reloaded också? Dom är ju ganska lika, rent spelmässigt. 

Spelar du spel som Need For Speed och andra fps-spel (CS, Call Of Duty, Battlefield etc)? Eller är det kombinationen av just skjuta folk och köra bil som lockar dig?

Cireea
0

#2 Kan du ge exempel på vad man kan hitta på? 🙂 

Jag har ju sett på Yogscast när dom är inne och leker i GTA V och visst ser det roligt ut när dom skojar runt. Men, är det så att man enbart ska leka runt på eget bevåg i världen? 😛

thea_thea
0

#3 Ja, det gör jag men i GTA slipper jag byta spel *laaat*

Cireea
0

#5 På så vis 😉 Lat får man vara ibland, haha!

thea_thea
0

#6 Orkar inte ens gå fram och byta skiva så när jag spelar ordentligt drar jag fram alla konsoler och alla (och det är måånga) spel och har dom på mitt "fotstödsbord"😞

felle-j
0

Jag har mest bara spelat GTA V men det jag gillar är friheten. Man kan ta sig nästan överallt och köra alla möjliga fordon. Det går även att göra en massa andra saker som t.ex. att spela golf. Så en viss realism finns det. Handlingen är grymt bra också.

[Kajjans]
0

#4 finns mycket asså, igentligen tror jag du måste uppleva de själv för att förstå men tänk dig en svinstor värld som du kan leka runt i hur mycket du vill.

Själv brukar jag bara cruisa runt och låter vägarna ta mig nånstans, o låter fantasin fllöda :)

Cireea
0

#8 #9 Min sambo spelar GTA V och jag brukar småkika, men vill gärna höra andras åsikter och tankar kring spelet. 🙂 Sambon har inte spelat särskilt länge så han har ju inte "utforskat" allt utan kör mycket uppdrag just nu. Därav att jag kollar med alla här inne, vad ni gör när ni spelar och vad ni tycker är roligast. 

Att bara lyssna på vad min sambo säger och tycker ger ju inte direkt en rättvis bild av spelet. 😉Det är roligare att få höra många olika tankar och åsikter.

Lia
4

Sno bilar, köra på folk och mucka gräl med små tanter.

felle-j
0

Aa, det är mycket bättre att få höra flera olika åsikter från folk som tycker är olika. Men det är ju ett grymt bra spel så varför inte bilda dig en egen uppfattning? 😉

Grafiken och landskapen är riktigt fina också. De har verkligen lyckats fånga stämningen i spelet tycker jag. 

Det jag stör mig mest på är kontrollerna för flygplan och helikoptrar samt hur de flyger. Det känns som om det är ständig turbulens så det blir väldigt ryckigt och det är inte alls kul. Sen går det inte att koppla in ratt och pedaler och joystick ifall man vill spela med det istället för tangenterna. Sist jag testade gick det i alla fall inte men det kanske är ändrat nu.

felle-j
0

Något annat som alltid är kul i spelet är att provocera folk så att de börjar slås med en eller drar vapen. Då tar man fram det stora artilleriet och visar vem som är bäst haha. Att skapa kaos på olika vis en fröjd det med. 😃

Cireea
1

#11 Mucka gräl med små tanter lät onekligen underhållande.. 😃

Zyperior
0

Om man har det till PC säger jag bara ett ord. MODS!

Det finns nog att göra i spelet som det är, men lägger man till mods finns det i praktiken oändligt att göra. Jag har 3 mods installerat just nu, jag kan bli en apa med en granatkastare som kan flyga eller spawna fram en pansarvagn som kan flyga.

Man vet knappt var man ska börja när man går in här;
https://sv.gta5-mods.com/

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.