Tips: nya spel
Vill gärna ha tips på lite olika roliga spel, gärna på Steam. 🙂
Spelet måste gå att spela på Mac så några spel som endast fungerar på Windows behöver ni inte rekommendera. 😎
Det behöver inte vara gratisspel men jag ser gärna att spelen inte kostar allt för mycket då jag inte tänkt lägga några större summor pengar på nya spel. 🙂
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Nu vet jag inte vad du spelar och jag vet heller inte vad som funkar och inte på Mac men två spel som jag spelar genom Steam är CS:GO och Skyrim 👍
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag skulle rekommendera dig "Cities: Skylines". Ett mycket känt och bra spel som jag själv har. Det är en stadsbyggarsimulator. Simcity känner du nog igen om du spelat nåt inom denna genre. Fast Cities: Skylines är mycket bättre än Simcity för att du kan ha mycket stor yta, du kan typ bygga flera delar av en stad, som Stockholm är uppbyggt etc. Dessutom är Cities: Skylines mycket mer utmanade, det kräver mer kunskaper om du ska få ekonomin att gå ihop och hålla alla nöjda.
Detta spel funkar också på Mac, MEN det kräver ett bra grafikkort och en processor som klarar endel belastning. Det är också mycket bra grafiker, mycket bättre än SimCity 5 och detta spel kostar ca 260 kr (27,99 euro) på Steam. 🙂
#1 Skyrim kommer tyvärr inte hända för min del, är inte intresserad av det. Jag spelar för övrigt det mesta, jag har inga specifika genrer jag håller mig inom utan ser jag ett spel som verkar intressant så spelar jag! 👍
CS:GO har jag funderat på redan men avvaktar för tillfället 😃
#2 Hmm, inte riktigt mitt typ av spel. Såg inte särskilt intressant ut, men det kanske är roligare än det ser ut? 🤔
#4 Och vad är det som gör det spelet roligt? 🙂

Gillar du skräckspel så kanske Amnesia kan vara något? 🙂
#6 Spelat Amnesia redan, både ettan och tvåan. 😃Ettan var betydligt bättre än tvåan, den kändes lite.. tvingad.

#7 Håller med. Jag har inte klarat ut något av de två spelen men jag tyckte om ettan mycket mer än tvåan.
Men då vet jag tyvärr inte vad jag ska tips om. 🤔 Jag kanske återkommer!
#8 Ja, tvåan kändes inte alls lika välgjord.
Gällande ettan, där fanns ju alla hundratals Custom Stories som man kunde spela, älskade flera stycken av dom. Kanske ska spela Amnesia igen.. hmmm.

#9 Jag har aldrig spelat någon custom story då jag inte ens har klarat ut huvudstoryn. Men jag antar att du inte har spelat alla custom stories som finns så varför inte ta och spela några igen. 😉
#10 Vi spelade faktiskt väldigt mycket ett tag och just där och då hade vi nött igenom dom allra kändaste Custom Stories som fanns, dock finns det betydligt fler vi aldrig testade eller som vi slutade spela mitt i (du vet story som inte hänger ihop eller bara dåligt gjord).
Men ska se vad vi kan rota fram 😃
Ark är ett roligt spel som handlar om dinosaurier. Tyvärr så behöver man en bra dator för att kunna ha högsta grafik, men det går bra på de flesta datorerna. ;)
#12 Ark har jag hört talas om 👍Fungerar det på Mac?
Kollade upp spelet Ark och det fungerar på Mac! 😃 Var faktiskt inte så dyrt (och det är dessutom rea nu). Ska se om jag ska satsa på det spelet!
Några fler förslag när vi ändå är igång? 😊