Ett upp/Ett ner
Tanken med denna tråd är att man hissar ett spel och dissar ett spel, det får vara vilka spel som helst och dom behöver inte ha någon som helst koppling till varandra.
Man behöver inte köra någon lång förklaring till sina val av spel men någon mening eller två skulle inte skada om man inte känner för att skriva långt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Upp: Don't Starve Together
Ett spel som till en början är sjukt förvirrande och ologiskt men när man kommit in i spelet och läst på är man fast. Otroligt underhållande att spela, allra helst om man är flera som spelar tillsammans.
Ner: Tomb Raider (2013)
Tro mig, det smärtar mig att behöva sätta ett Tomb Raider spel på "ner" men jag har aldrig varit med om ett så dåligt Tomb Raider av de jag spelat. Inte ens de äldre med sämre grafik och fler buggar har gjort mig lika besviken som detta spel.
Dom hade en otrolig chans att göra något fantastiskt men det blev en total flopp i mina ögon. Spelet hör som inte hemma i Tomb Raider-serien som främst handlar om pussel och äventyr. Detta spel var mer action och hade all fokus på att skjuta massor av bad guys med några snygga moves. Total besvikelse!

Rolig idé! 🙂
Upp: The Witcher 3
Oerhört fin grafik och bra spelkänslan. Handlingen är grym och det finns väldigt många uppdrag att göra. Ett spel som man kan spela länge med andra ord. Det är lite förvirrande i början kanske men man lär sig ganska snabbt och det finns bra förklaringar i spelet.
Ner: Sniper: Ghost Warrior 2
Ett väldigt stelt och enformigt spel där det enda man gör är att smyga runt och skjuta folk med sin ljuddämpade bössa. Lite kul i början men man tröttnar fort. Ingen vidare handling. Grafiken är dock ganska bra men det är inget som gör spelet värt att spela enligt mig.
Upp: Half-life serien
En gammal serie med inte den bästa grafiken men storyn är jätteintressant. Kan nog inte säga så mycket mer än så än att spoila, men testa det! Är som sagt gammalt så det borde finnas billigt :) Synd bara att det inte har kommit ett nytt nu på länge och det senaste spelet hade en hemsk cliffhanger.
Ner: Assassin's creed serien
På senare år tycker jag ubisoft helt slaktat allt som var roligt med AC från början. Den nutida storyn spelande mycket större roll och var byggstenen till varför en skulle spela som medeltida assassin's osv. Men i de tre senaste spelen som släppts är där i princip ingen nutida story mer än att en person talar till en. Ingen direkt gameplay. Jättetradigt då jag älskar AC, hoppas det blir bättre i kommande års AC släpp 👍
Upp: Hearthstone
Grymt spel om man gillar samlarkortspel. Har man börjat så är man fast. Kommer uppdateringar med nya kort eller nya solo adventures med jämna mellanrum vilket gör att spelet aldrig blir tråkigt. Man hinner som aldrig samla på sig alla kort innan det kommer nya. Älskar Tavern Brawl och Arena! 👍
Ner: League of Legends
Jag vet inte riktigt hur jag ska skriva för att ni ska förstå varför jag ogillar detta spel så ni får helt enkelt nöja er med att jag bara dissar det. Har inget emot andra personer som spelar LoL, kan till och med kika ibland när sambon spelar. Men det finns liknande spel som jag hellre satsar på än detta.