Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 822 ggr
Cireea
0

Vad spelar du mest just nu?

När det kommer till att spela så brukar man ha vissa perioder där man nöter ett (eller flera) spel konstant. 

Precis som rubriken lyder: Vilket/Vilka spel spelar du mest just nu?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Zimplet
0

Hearthstone, Dirty Bomb och DayZ är dom spel som jag spelar mest just nu 😃

Cireea
0

Jag spear mest Hearthstone 🙂Sen spelar jag väl lite Agar.io också när jag har tråkigt men jag spelar det inte lika mycket som förut.

Mimla93
0

sims freeplay just nu :P

Silent_Hill
0

Skyrim är det just nu.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Lojs
0

Heroes of the Storm! <3

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

felle-j
0

Just nu är det bara Skyrim här med. Det är ett så underbart spel!

zlarviig
3

Skyrim och Fallout 4 😃

felle-j
0

#7 Är Fallout 4 kul? Är väldigt sugen på att köpa det. 😃

zlarviig
0

#8 Det är riktigt kul! Jag gillar speciellt att man kan bygga nu också, har byggt som en tok 😃

Än så länge tycker jag dock att 3:an är liite bättre men 4:an är helt klart värt att köpa tycker jag! 👍

felle-j
0

#9 Har spelat lite Fallout 3 men fastnade inte riktigt för det. Kanske bara behöver spela lite mer för att komma in i spelet, men ska nog i alla fall ge 4:an en chans. Det verkar riktigt. Speciellt att bygga haha. 😃

oddahviing
1

Skyrim grym favorit men har lagt på hyllan en stund för att släppa fram The Elder Scrolls Online som jag köpte för £13 förra veckan, woop woop!

'-Headlights on the highway-'

felle-j
0

#11 Vad kul! Jag provade att spela lite TESO när det var i beta men fastnade inte riktigt. Det kanske är bättre nu? Säg gärna vad du tycker om spelet när du har spelat det lite!

Cireea
0

#11 TESO lät roligt! 😃

Har aldrig fattat grejen med Skyrim.. jag tycker det är..meh. 😇

oddahviing
0

Skyrim är ju helt fantastiskt! Älskar naturen och känslan, questen, och hela grejen x'D

The Elder Scrolls online mäter inte upp helt till skyrim enligt mig, men det är nog ändå det bästa mmorpg jag spelat so far. Jag fastnar inte lätt för mmorpg… för mycket siffror och saker överallt i vägen. TESO lyckas ändå behålla en ren yta och det är ganska okomplicerat när det kommer till alchemy, smithing, osv. Hade önskat att man kunde forma utseendet på sin karaktär lite mer, men jag tycker ändå om att de gjort mer skillnad på raserna. Det jag också gillar är att när man gjort klart vissa quest så går 'onda' över till 'goda' (men man kan attackera dem ändå och då blir de onda så man kan få EXP) eller byts ut helt till nya goda karaktärer (t.ex. när man rensar en stad från daedra). Skill lines är helt ok, det finns lite olika saker att välja, t.ex. att man kan se plantor och material lättare i världen istället för att lägga skills på bara attacker. Man kan välja vilka vapen man vill och lägga skillsen på vad man vill som dual wielding, two hand, sword and shield, staff osv. helt fritt!

Jag spelar som wood elf, är då i aldmeri pakten, är inte helt förjust i Auridon där man börjar för att det är för ljust för mig men jag håller ändå på wood elf och hoppas på lite mörkare natur senare i spelet när jag gjort klart alla quest där jag är. Tyckte bättre om snön där man hamnar som dark elf i Ebonheart pakten, får väl ta o starta en till gubbe sen när jag kommit in i spelet lite mer =) jag testade i beta förut.

Sen en sak jag också gillar… det ser ut som att de inte tjatar på en om att köpa saker för riktiga pengar hela tiden, utan man kan faktiskt få bra grejor genom questen i spelet.

Det har nog inte ändrats speciellt mycket sedan betan, bara att questen i början är mycket kortare! Vet inte hur det är på högre nivåer =) Jag hoppas också jag kan fastna lite mer för det än vad jag har när jag kommit in i det lite mer… är bara level 11 :P

Cireea
0

Tack för insikten #14 Det var intressant läsning faktiskt.

felle-j
0

#14 Låter mycket bättre så som du beskriver det än vad jag uppfattade det.  Det var nog mest mina förväntningar som förstörde det hela för mig. Jag trodde att TESO skulle vara precis som Skyrim, fast online. Så var det ju inte alls och jag blev lite besviken. Sen i början var det ju också så att man var tvungen att betala månadsvis för att få spela. Det var inte särskilt lockande men nu är det väl ändrat?

Cireea
0

Det är väl just det som är problemet många gånger när man ska spela vissa spel. Man har alldeles för höga förväntningar och sedan när spelet inte lever upp till dessa förväntningar så blir man besviken. 

Samma sak gäller filmer och böcker liksom. Folk är experter på att hypa upp allt möjligt och när man sedan får chansen att spela det där spelet eller se den där filmen så blir man lite besviken för att folk fått det att låta så otroligt mycket bättre än vad det egentligen är.

[Kajjans]
0

Spelar mest BF4 för tillfället

oddahviing
0

Ja nu är det ingen månads avgift på TESO, skulle inte köpt om det fortfarande var det! Och jag håller med, det mäter inte upp till Skyrim, Skyrim är mycket bättre och mystiskt, det var synd att de inte liknade mer än vad det gör. Hade önskat att känslan var som i Skyrim, men tycker ändå det är helt ok att ödsla lite tid på, och hoppas som sagt att det blir lite roligare längre in i spelet ^^ Märker att det blir mer och mer ingredienser man hittar ju högre nivå-områden man är på.

horribleatnames
0

Dragon Age Inquisition 🙂

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

WarMinerTool
0

cs:go

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Zyperior
0

Assassins Creed Syndicate

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Bysen
1

Fallout 4 spelas för tillfället mycket här.

felle-j
0

Eftersom jag nyligen köpte The Witcher 3 så spelar jag mest det. Ett riktigt roligt och snyggt spel så det blir nog många timmar med The Witcher. 🙂

Marsvin-hund
0

라키Hjärta

Rainee
0

Fallout 4 här också! :)

Cireea
0

Nu har det blivit en hel del Don't Starve Together 😃

[Dixie2003]
0

Tom clancy's rainbow six siege och CS:GO. Sen spelar jag Minecraft någon gång ibland också.

[ElinTjej]
0

Tales of synphonia är det jag spelat mest den senaste tiden. Önskar jag kunde köpa fler spel från tales of serien :(