Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 1168 ggr
Flee
2015-09-29 21:04
0

Spelfrågor

Är det någon som spelar Assasins creed  och Bioshock? Kan någon berätta om dessa spel? Så mycket ni bara vet. 

Jag har gillat spel som sims, oblivion, rune factory, runescape och ratchet och clank, annars är jag rätt kinkig med spel. Tror ni att någon av dessa två kan passa mig?

En annan fråga: Jag har spelar lite Final fantasy xiv och fastnat för det men jag kommer inte ha råd att betala i månaden. Är det någon som spelar Final fantasy xiii? Vad är skillnaden (förutom att det senare inte är online). Är det står skillnad? Är final fantasy xiii roligt?

[Kajjans]
2015-09-30 00:44
0

Har hört att Assasins creed har en riktigt bra story iaf. Funderar på att skaffa det och jag hade gärna också velat ha lite info om det:)

LosGinos
2015-09-30 07:59
0

Jag har aldrig fastnat för AC dessvärre, inte BS heller..

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Rumblebee
2015-09-30 14:21
0

Jag spelar Assassins creed Revelations just nu (ps3) betar av dom en efter en i den ordning de släpptes. Tycker att det är kul spel, speciellt om man börjar från första spelet. Varje spel utspelar sig i olika tidsåldrar men i det stora hela så handlar de om rivalitet mellan tempelriddarna och lönnmördarna. Assassins creed utspelar sig under det tredje korståget som skedde mellan år 1189–1192. Assassins creed 2 utspelar sig mellan 1500-1600 talet. I det här spelet spelar man som italienaren Ezio, och honom kommer man spela som även i Brotherhood och Revelations med. Man spelar även som två karaktärer, som Desmond Miles, en man som lever i nutid (eller ja under år 2012)och som kan återleva genetiskt lagrade minnen från hans förfäder som varit Assassins, när han kopplar upp sig vid en speciell maskin, och det är då som man spelar som en Assassin. Det är slutet i de spel jag spelat som gör att jag måste spela nästa, för att jag vill veta hur det kommer att fortlöpa. Kul spel helt enkelt i historisk (sci)Fiction stil med en intressant storyline.

Flee
2015-10-01 16:54
0

#3 Tack för ditt utförliga svar. Vad gör man i Assasins creed 3? Är det likt oblivion eller så? Slåss man mest eller hur ser spelet ut?

Finns det något annat spel som liknar sims, oblivion, rune factory, eller ratchet och clank?

Rumblebee
2015-10-01 18:57
0

#4 Vet faktiskt inte, har int kommit till Assassins creed 3 än, har spelet men det är fortfarande inplastat haha :P men misstänker att det är i samma stil dom de andra. Man följer uppdrag som tar en genom spelets storyline, och de uppdrag man får kan vara allt från att bara skugga någon till att döda någon, och vill man klara spelen till 100% så får man sidobjektiv att göra till varje uppdrag som att förfölja någon utan att lämna hustaken eller döda någon utan att bli upptäckt. Så det är väldigt mycket att man slåss. Har inte så stor koll på alla spel i serien men har för mig att Assassins Creed Unity kan spelas online. Kan tyvärr inte tipsa om några spel i stil med de du nämner då jag aldrig spelat dom, förutom Sims. Och de enda spel jag kan komma på i stil med The Sims är väl Zoo Tycoon. Kollade på youtube efter Rune factory då jag aldrig hört talas om det och tycker det påminner om Zelda spelen till Nintendo, alternativt även Final Fantasty. Finns många spel i den serien men har dessvärre bara spelat två av dom: Final Fantasy X. Och uppföljaren X-2. Originella X är kul men del två var en riktig besvikelse. Tror även att det finns final fantasy online. Eller förresten , har bara sett lite gameplays av Oblivion, men kanske att Divinity kan vara något? Är visserligen offline (i alla fall ego draconis) men är fantasy RPG där de val man gör påverkar spelets gång. Och gillar man drakar så kommer man även att lära sig att förvandla sin karaktär till en drake :) Föredrar själv offline spel då jag har så mycket dålig erfarenhet med multiplayer spel, eller snarare folket som man kan stöta på..

felle-j
2015-10-01 20:29
0

#4 Assassins Creed 3 är som de tidigare spelen men det utspelar sig i en annan tid. Vet inte exakt när men tror det är 1700 eller 1800-talet i Amerika. Ett riktigt roligt spel. Assassins Creed 4 är ganska annorlunda. Där är man en pirat och stor del av spelet utspelar sig ute på havet när man seglar runt i sitt skepp. Har inte spelat det så jättemycket men det var kul.

Flee
2015-10-02 13:49
0

Fallout New vegas, skulle det kanske kunna passa mig tro? Är det ett bra spel?

Flee
2015-10-02 13:52
0

Eller Far Cry 3?

felle-j
2015-10-02 23:34
0

#7 Gillar du Oblivion och Skyrim och sådana spel så kan nog Fallout vara något för dig. Även Far Cry 3 eller 4. S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl också kanske? Håll utkik efter reor och slå till på något spel då. Kolla också på YouTube om de verkar vara något för dig.

Flee
2015-10-03 22:34
0

#9 Vilket är roligast av Far Cry 3 och Fallout new vegas? Vilket av dem är längst? Vad kan man göraför olika saker (mer än att slåss)?

felle-j
2015-10-04 23:31
0

#10 Det beror helt på vad du själv tycker. Jag har båda spelen men har endast spelat Far Cry 3, och då endast några timmar. Far Cry är nyare och ser lite bättre ut än New Vegas men jag tror att New Vegas har längre handling, större och friare värld samt mer att göra. I båda spelen utforskar man mycket och gör uppdrag. Det är en del dödande men man kan även samla saker och träna i olika saker, har jag för mig. I Far Cry 3 finns det även olika fordon att köra.

Någon som är mer insatt i spelen får gärna berätta mer om dem. 🙂