Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 1311 ggr
Flee
2015-08-28 15:10
0

Speltips

Det är så svårt att hitta spel man tycker om tycker jag så nu behöver jag en massa bra tips på spel till pc!

Min dator (laptop) är inte superbra och klarar inte de tuffaste spelen, så till exempel spel som Skyrim klarar den INTE. 

Jag gillar inte spel där man bara ska slåss eller skjuta. Spel som jag fastnat för är Oblivion (det klarar min dator i alla fall), zoo tycoon och sims (periodsvis). Gillar när det är ganska fritt och när det inte bara handlar om att skjuta osv. Spel som jag gillar till andra konsoler är: Harvest moon, runefactory, Fable (ingen favorit men det dög) och Ratchet och Clank. 

Så tipsa på. :)

Calcifer
2015-08-28 15:34
0

Monkey Island spelen. Dels sjukt roliga och dels mer pussliga än något annat. Inget skjutande.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Dixie2003]
2015-08-28 23:17
0

Du har säkert hört talas om MC - Minecraft

Flee
2015-09-07 23:39
0

Berätta mer om Monkey Island. Vilket är roligast? Vad är det för typ av spel?

Minecraft har jag inte fastnat för. 

Vad tror ni om Stranded deep? 

Har även gillat lost in blue, det här att laga mat och överleva osv. Gillar fria spel där man kan välja lite själv.

Calcifer
2015-09-07 23:48
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

De är "point and click", vilket betyder att det är mycket lösa pussel, göra saker i rätt ordning, samt att ställa rätt frågor eller så till folk. Första och andra är enligt mig roligast. Kan ge en snabb summering av första spelet.

Du heter Guybrush Threepwood (bara namnet är ju helt jäkla fantastiskt hahaha) och vill bli pirat. Uppsöker en krog där alla pirater hänger och får tre uppgifter att klara av innan du kan bli kallad pirat. Ena är att hitta en speciell skatt, ena är att besegra fäktningsmästaren och tredje är att stjäla en staty. Naturligtvis händer en massa annat som gör att man sen måste "save the day" och det finns en elak pirat som heter LeChuck och sådär, men det är faktiskt ett otroligt roligt spel. Humorn är typ klockren.

Första spelet heter The Secret of Monkey Island, bifogar en liten video:

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Flee
2015-09-09 21:58
0

Hm, nja jag vet inte. Får se om jag införskaffar det. 

Ingen annan som vill ge tips?

JessieS
2015-09-11 17:39
0

Dragon Age är bra. Men spela då ettan eller trean. Tvåan är ganska "meh". 

Don't Starve, du spelar i tredje person, samlar ihop material och mat för att bygga en bas. Du kan springa runt fritt och slåss mot monster och ska samtidigt hålla dig vid liv. Dör du så förlorar du. 

Portal, tycker personligen det är roligast tillsammans med en kompis. Du får tänka mycket och det går ganska långsamt att ladda mellan banorna och sånt så det är ett ganska lugnt spel men med en bra story. Jag har dock bara spelat tvåan…

Team Fortress 2 är ett gratisspel i Steam, det är ett skjutspel men lite mer åt det fåniga hållet. Det är ganska roligt. Finns även hide and seek och lite andra roliga spelfunktioner i det. 

Path of Exile är också ett gratisspel där du spelar i tredjeperson och levlar upp din gubbe. Det är ganska komplicerat men roligt. Inte komplicerat på så sätt att du inte vet vad du ska göra, men skillträdet, där du sätter poäng efter att du levlar upp, är ENORMT. Så om du ska spela PoE bör du först och främst googla fram en "build" till gubben du väljer. Annars klarar du det kanske inte när du når högre levlar. :p

Flee
2015-09-12 19:10
0

Portal ser rätt intressant ut, tål att fundera vidare på. :)

Nja Team Fortress ser inte ut att vara i mitt tycke, inte heller Path of Exile. 

Någon som spelat The witcher 2? Eller stranded deep? Hur är dessa?

Fortsätt med alla tips ni kan tro passa mig utifrån det jag beskrev i första inlägget. :)

[Dixie2003]
2015-09-13 13:40
0

ARK: Survival evolve, det är ett öppen värld spel. Tror att det kostar ca 200 kr på Steam. Tror dock att det är ganska krävande.

Flee
2015-09-20 16:00
0

Fler tips?

Cireea
2015-09-21 00:08
0

Hearthstone!! 👍

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck