Speldator, snabbt svar tack!
Behöver en speldator som kan fixa alla spel som finns nu på högsta grafik, alltså en så bra dator som möjligt (helst till så lågt pris som möjligt).
Funderar på denna men den är på rabatt bara idag: https://www.komplett.se/komplett-summer-gamer/10983
Vad tror ni? Är det bra? Prisvärd? Kan den även fixa kommande spel ett tag fram över?
Du får mer prestanda för samma pengar om du bygger själv, det är inte ett alternativ? Känner du någon som kan bygga?
Känner ingen som kan bygga och kan inte bygga själv. :(

Om du verkligen vill kunna spela alla spel på högsta grafik så behöver du en bättre dator än så, men den där datorn du länkar till klarar garanterat alla spel dock inte på högsta grafik. Jag skulle dock inte köpa just den där. Det finns bättre alternativ till processorn som är billigare och lika bra nästa och så kan du lägga de pengarna som du sparar där på någon annan komponent istället. Till exempel SSD eller grafikkort.
Även om du inte kan bygga själv så kan oftast företaget du köper från för en slant bygga ihop datorn och testa den åt dig.
Jag hoppas att den blir bra för nu har jag beställt den. :P

Den kommer nog bli mycket bra, men förvänta dig inte att kunna spela alla spel i ultra-grafik. Medium och hög på de flesta säkert. 🙂
Hoppas verkligen det. 🙂
Inet bygger ihop en dator åt dig för 800 kr om du vill beställa en i delar. :p Ska själv beställa en där nu i kväll.
Kan rekommendera att bygga eller låta nån bygga datorn åt dig, då du får mer kräm för pengarna än om du köper en färdig. Roligt att bygga är det också. Självklart kan man köpa en färdig dator om du tjänar på det på te x rea. Men det känns mer speciellt och personligt att gibba på en dator nu själv valt delar till och byggt:)