Bra speldator under 5000:- ?
Hej jag behöver snart köpa en ny speldator.
Kan någon rekomendera en bra sådan som kostar högst 5000:- ?
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
för det priset skulle jag nog gå efter ett uppgraderingspaket + ett grafikkort.
eller bara vissa delar fast beror ju på hur gammal dator man har och vilka delar som går att återanvända
https://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10297 finns ett par o välja mellan där
Jag har en laptop men vill byta till stationär så jag kan spela mer spel.
Jag önskar att det kommer en verksam lag (inom en snar framtid) som totalförbjuder katter att vistas utomhus okastrerade och utan id-märkning.
http://www.inet.se/produkt/v100324/dator-i-delar-amd-r7-260x denna eller http://www.inet.se/produkt/v100333/dator-i-delar-nvidia-gtx-750-ti bör nog kunna funka
komplett har även dom datorer i delar som dom säljer fast dom lider alla av att det inte är med någon skärm vissa har med tangetbord o mus och andra har det ej.
https://www.komplett.se/komplett-gamer-pack-intel-edition/10825 den har dock allt men spräcker din budget med nästan 3000 kr 😕
har dock ej kollat vad dustin har
och orsaken till att jag tipsar om system man sätter ihop själv är att man får mer för pengarna i dem (för det mesta iaf ibland har ju dom stora kedjor kampanjer där dom säljer till underpriser och förlorar pengar på varje enhet)
Tack för förslagen.
Jag har några månader på mej innan jag ska köpa.
Detta är min nuvarande laptop.

Jag har vait glad över i7 prossesorn. Men är verkligen i3 stationär bättre än i7 lap? Känns lite som att byta ner sej men jag har inte så mycket kunskap om datorer.
Inte för att vara en Debbie Downer, men du kan inte få en komplett bra speldator för 5000 kr. 😕 Jag tycker att du bör spara lite till och sedan se dig om efter en dator runt 8000 kronorsklassen, då börjar det genast bli betydligt enklare att hitta en lämplig kandidat. Mitt råd i sådana här lägen är att alltid köpa en dator som har bättre prestanda än du tror att du behöver, annars kommer ditt inköp troligtvis sluta i besvikelse och då har slösat 5000 spänn i onödan.
Välj en dator med Intel i5 processor som allra minst, tänk på att grafikkortet är komponenten som är viktigast och tumma inte på kvalitén där (jag rekommenderar minst 4 gb i dedikerat grafikminne) och investera för Guds skull i en SSD-disk (har man en gång haft en SSD vill man aldrig gå tillbaka till mekaniska hårddiskar igen, tro mig)!
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six
http://www.logicalincrements.com/ Guds gåva till världen!
#8 Vilket/vilka spel tänkte du ha den till?
An ounce of prevention is worth a pound of cure
Det är Sim 4 jag vill kunna spela på hög grafik. Jag kan fortfarande spela sim 4 på låg grafik. Men frågan är hur länge. Jag vill helst vänta så länge jag kan innan jag köper ny.
Min nuvarande lap:
Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU: Intel Core i7 2630QM @ 2.00GHz 53°C Sandy Bridge 32nm Teknologi
RAM: 8,00GB Dubbel-Kanal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Moderkort: FUJITSU FJNBB19 (CPU)
Grafik: Allmän PnP-bildskärm (1920x1080@60Hz)
Intel (Fujitsu)
1023MB NVIDIA GeForce GT 525M (Fujitsu) 52°C
Minne: 465GB Western Digital WDC WD5000BEVT-16A0RT0 ATA Device (SATA) 44°C
465GB Western Digital WDC WD5000BEVT-16A0RT0 ATA Device (SATA) 39°C
Optiska Enheter: MATSHITA BD-MLT UJ240AF ATA Device
Ljud: Realtek High Definition Audio
Sims 4 kräver mycket mindre än man kan tro. Mitt tips är att skriva ner specifikationerna som Sims 4 har och gå till en fysisk butik och beskriva vad du vill ha den till och visa vad Sims 4 kräver och gå därifrån. Alltså, bara för att de hjälper dig på ett hum med vad du behöver så betyder det inte att du måste köpa ifrån dem.
Jag köpte en stationär dator som kostade runt 5000 (jag betalade runt 7000, men det var för att skärm ingick) och den är absolut ingen extrem speldator men klarar sims 4 utan ett enda problem.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag hittade precis en sida som hade väldigt billiga speldatorer. Har dock ej handlat där så jag vet inte hur leveranstid osv. är men de verkade ha bra omdömen på prisjakt :) Greattech.se hette sidan.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.

#12 Är datorerna väldigt billiga så är det säkert något som fattas eller så är komponenterna inte så bra som de försöker få en att tro. Oftast brukar operativsystem inte ingå och det går på en tusenlapp extra.
Såg att operativsystem inte ingick o det kostade ca 1200 så då blir de ju lite dyrare…
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag tror att Sims 4 kommer att bli mer krävande så småningom som Sims 3 och mer. Än så länge är vi bara i början av alla kommande expansioner. Jag behöver också en ny dator men väntar på windows 10 och så vill jag se lite hur Sims 4 utvecklas först.