Dataspel med handkontroll - Vill ha tips!
Jag tycker det är så skönt att spela med handkontroll så jag undrar om ni har tips på några bra dataspel som är anpassade till det? Just nu spelar jag Fable anniversary men vill ha något nytt.
Jag gillar mest RPG men även platform, strategi och liknande går bra. Gillar däremot inte FPS eller spel som är för läskiga. 🧟♂️Inte heller Batman, Spiderman eller liknande. (Har redan flera såna som jag inte spelar)😊
Vore bra om det finns på Steam men alla tips är välkomna!
Super Mario Bros. Sonic the Hedgehog? :D
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Lutar åt att jag köper Shelter 2, verkar så himla mysigt :3 Någon som spelat det?
#4 Nope, inte provat. Ska kika på dem. 🙂
#6 Tack! Ska kolla upp dem. Har dock ingen annan än mig själv att spela med. 🙂
#3 Shelter 2 är jättekul! :) Väldigt mysigt och ibland väldigt känslosam.
#8 Jag köpte faktiskt Shelter 2 och älskar det! Synd bara att speltiden på en generation är å himla kort, efter det blir det ju bara upprepningar. Men ändå ett väldigt mysigt spel. 🙂
Jag lirar Need for speed med handkontroll. Samt GTA 5 och alla andra GTA. Sen har jag Super mario Double dash också till emulator.
Riktigt bra spel allihopa!
#9 Jo tyvärr :( Men På ett sätt så är det ändå ganska lagom, då man kör generation efter generation. I augusti så kommer det att släppas nytt DLC för The Shelter 2. Med ett nytt område som man kan utforska. Nya djur, nya faror :) Första Shelter är också väldigt bra. Men om man bara har testat tvåan så kommer kanske ettan kännas lite tråkig då det inte är öppen värld. Där är det korta banor som man måste ta sig igenom. Men det är ändå ett väldigt bra spel!
#10 Need for Speed spelen älskar jag men har spelat mig lite less på dem, GTA har jag också spelat en del men inte riktigt min typ. Jaa Super Mario spel är ju alltid roligt! 🙂
#11 Ja, jag såg att det skulle komma ett sånt så kommer köpa det när det släpps. 😃 Jag köpte tvåan för att det hade fullt stöd för handkontroll men första spelet verkar också mysigt, grävlingar är ju så söta!
Nu har jag slut på min semester så är inte i lika stort behov av att hitta nya spel nu men är ju alltid bra att ha en massa tips nästa gång jag är sugen på nytt spel. 😉