Steam Sommarrea 2015
Steam sommarrea är i full gång för er som inte redan sett det.
Ett tips om man inte är van vid Steam är att kolla på användarrecensionerna till höger när man går in på ett spel. Står det "Överväldigande positivt" så är det oftast ett väldigt bra spel oavsett pris eller genre och de flesta kan tycka om det även om det inte är specifikt en sådan genre man brukar spela.
Står det "Blandat" så är det nog bäst att det är just den typen av spel som brukar tilltala en. Är det "early-access" så skulle inte jag köpa det ändå oavsett pris.
(Early-access ska man vara försiktig med också p.g.a. att det kan vara ett helt ospelbart spel som sedan övergetts av dem som utvecklat det. D.v.s. inga nya patcher under de senaste 3 månaderna. Köp inte!)
Står det "Dåligt" så ska det vara väldigt billigt, helst gratis. Jag ska ha vänner att spela det med och det ska vara väldigt genre-specifikt för den typ av spel jag verkligen gillar. Detta för att jag ens ska överväga att ta hem det.
Sedan brukar kommentarsfältet längst ner på sidan för varje spel vara till stor hjälp. De brukar skriva ganska tydliga och bra beskrivningar om vad man kan förvänta sig och om det va värt priset. Observera här att det kan vara värt att se vilket datum kommentaren skrevs. Vissa har väldigt dåligt tålamod när det gäller buggar och då kan man kolla om det har släppts patcher efter kommentaren skrevs.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Jag har inhandlat ett styck Legends of Grimrock för €3. Kul än så länge. Lite repetetivt och ganska svårt så får bli bra i små mängder i taget.
GTA V fortfarande för dyrt :/

Har inte köpt något ännu och tror inte att jag kommer göra det heller. Men det kanske dyker upp något särskilt intressant erbjudande som jag bara måste slå till på.
Spelen jag finner intressanta har jag dessvärre redan.. Men det kanske dyker upp något nytt! :)
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Köpte nyss Insuregency för €3,74. =)

#5 Det var ett mycket bra köp! Insurgency är ett riktigt roligt spel.

Köpte nyss Primal Carnage för några få kronor. Det verkar vara ett ganska roligt spel.
Jag köpte Ori and the Blind Forest för 15,99 EUR så var inte superbilligt, men jag ville ha det spelet. ❤️
Funderar på att köpa Crypt of the Necrodancer. Får grymt ont i fingrarna av rytm-spel dock :d
Annars funderar jag också på att skaffa Ori and the Blind Forest, ser ut att vara ett helmysigt spel. :3 Får återkomma när jag bestämt mig! Har ju så mycket spel som ligger och skräpar i Steam, så tänkte inte göra några impulsköp i år.

Fallout 3 köpte jag såklart för att förbereda mig inför 4:an. 😃
Hittade h1z1 för halva priset. Det va en bra deal!
Såg att Batmanspelen ligger ute för €4,99 styck nu. Väldigt bra deal om ni frågar mig. Mycket spel, bra spel. Passa på!