The settlers 7 ?
Kan någon berätta lite om The settlers 7 som spelat det?
Är det turbaserat, vad kan man göra?
Kan man köra fri läge?
Kan man kriga, måste man kriga etc?
Det är inte turbaserat. Man bygger upp en kedja av råvaror med början i sten, trä och vete. Efter ett tag utrustar man arméer och krigar. Man måste inte kriga, det finns andra vägar att ta för att vinna en karta. Friläge finns på sätt och vis. Efter man vunnit en karta kan man fortsätta spela. Det är möjligt att det finns ett friläge från start men jag har inte sett något sådant.
Det är ett bra spel iaf.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
Det ser väldigt spännande ut. Måste nog prova detta.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Har det spelet liggandes på DVD 🙂
#3. Skicka till mig 😎
Tror jag har flera Settlers oxå.. Typ III och IV eller nåt sånt. 🙂
3an är bra också.
Den är mkt bättre än sjuan enligt min smak.
Inte spelat något så kan inte uttala mig om det. Men det verkar iallafall bra!
🙂
#7 Det stämmer kanske. Det va ganska längesen jag spelade 2an och 3an nu.
Råvaruproduktionen kunde varit lite mer realistisk i 7an. Nu kan man ha femtielva guldgruvor och noll järn t.ex. I dem tidigare spelen så va ju, vad jag kan minnas, guld ganska svårt att hitta och kol och järn fanns det mer av. Men kartorna va ju iofs mer dynamiska förr, det är betydligt mer inrutat i 7an. Rent allmänt så blir spelen ganska innehållslösa efter ett tag dock. Man tröttnar och kommer tillbaks emellan åt lite. Tycker produktionslinjerna kunde haft fler segment och grenat ut betydligt mycket mer.
Men hittar man dem på Steam eller liknande för ca 100-lappen så är det värt pengarna.
Jag började med 2an, va typ 10 år kanske och fattade nada. Men det va kul ändå. =)
😃
Jag har spelat 2:an lite nu.. Fattar inte heller mycket. När utökas gränserna? Hur gör man för att utöka gränserna? Gah..
😃
#14 Oj det va så längesen nu. Tror gränserna utökas när man bygger militära byggnader och bemannar dem, samt kan man ta fram sådana där som jag inte kommer ihåg va de heter, typ explorers eller nått? Som går längs gränserna och flyttar gränsmarkörerna utåt hela tiden, sakta men säkert.
Jo det stämmer att man måste bygga dessa snubbar som utökar gränserna. -har för mig det var så i trean oxå.