Favorit-Zelda?
Vilket av spelen i Zelda-serien från Nintendo är ditt favoritspel?
Här är min top 3:
1. Zelda: Links Awakening till gameboy (svartvita originalet, inte den omgjorda versionen).
2. A link to the past till SNES.
3. Majoras Mask till N64.
Jag vet inte varför jag gillar Links Awakening bäst. Det var väl för att de hade så många nya ideer, dom vågade testa nytt, fast det var ändå Zelda som jag älskade efter att ha spelat SNES versionen. Samt att det hade lite lättare stämning över sig jämfört med huvudspelen i serien. Det var ett par år sen jag spelade det nu, det roligaste minnet jag har var när man stal saker ur affären genom att lura han i kassan att kolla åt fel håll, och sedan när man kom in igen nästa gång så var han arg.
Vilket är ditt favoritspel i Zelda-serien, och varför?
Ocarina of Time för det var det första Zelda-spelet jag spelade. Vackra minnen där, fantastiskt spel.

Jag tycker bäst om zelda - a link to the past till Snes
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Ocarina of Time!
golf.ifokus.se
Ocarina of time .. (:
Har spelat spelen litegrann var, men vissa var mer intressanta än andra.
1 ocarina of time
2 a link to the past
3 majoras mask
1 ocarina of time
2 majoras mask
1. Ocarina of Time
2. Wind Waker
3. A Link to the Past
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
1. Ocarina of Time
- Oslagbart. Det finns inte ens ord. Alla melodier, miljöerna.. Daym!
2. Twilight Princess
- Ja, vad ska man säga? Ännu ett underbart Zelda spel.
3. A Link To The Past, SNES
- Makalöst.
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
A Link to the Past - vacker pixelgrafik med en lika vacker story
Wind Waker - den tecknade grafiken står sig fortfarande och HD-remaken lyfter spelet till oanade höjder, grymt vackert!
Link's Awakening (GB) - grafiken, musiken, storyn - allt så sjukt bra
Sen längtar jag efter nya Zelda till Wii U.
Ville inte göra en ny tråd…
OT: Vilket är det mest prisvärda zeldat? Har inget Zelda-spel atm, har inte mycket pengar, men blev extremt sugen på att spela Zelda nu… :p
Om jag ska nämna Zelda jag gillar av de jag har så är mina absoluta favoriter.
Zelda 1
Zelda 2
A link to the Past
Minish cap
#11 Åhh, Zelda 2 till NES? Jag klarade aldrig ut det, det är ju näst intill omöjligt, eller är det bara jag? :p
Det är svårt det tog många försök men det går att klara slutbossen.
A link to the past är min absoluta favorit, Kommer nog troligen alltid vara det också :)
Ocarina of time, självfallet. Minish Cap är inte helt fel det heller! Ser fram emot den som kommer snart med open world :D
#15. Åh, Minish Cap har jag glömt av :D
Måste nog säga Ocarina of Time för det var det första Zelda jag spelade och är så sjukt nostalgiskt.
Ocarina of Time
Wind Waker
Majoras Mask
Ocarina of time, men jag gillar även skyward sword ganska mycket. Men sen å andra sidan så var ju det till SNES jag spelade först så det måste ju också vara med :D
the esthetic grown up is the child who survived
Det första Zelda jag spelade var till NES (Zelda 2 - The adventure of Link) Jag klarade aldrig spelet - fixade allt utom min skugga. Vet inte hur många gånger jag spelade och var på vippen att fixa men ack nej. Därefter dröjde det MÅNGA år, faktum är att dröjde ända till Skyward Sword tills jag spelade Zelda igen. (Då gick det betydligt bättre. )
Så en lång utläggning för att säga att Skyward Sword är min favorit och därefter Zelda 2. (Har ju bara spelat dem hittills.)
#20, sätt dig i hörnet :)
Jo, Zelda 2 skall ju vara det svåraste Zelda spelet som gjorts!
#23 Jag hatade yxmördarna (eller jag kallade de röda gubbarna som kastade yxor för det när jag var barn.) Ärligt det var ju bara tur varje gång man lyckades. För att inte tala om hur mycket man slet i de där förbannade grottorna för att få hammaren. Började ju inse att jag kanske får spela det igen en snar dag 😉
jag brukade satsa på att skaffa hammaren och nedåt, uppåt stött tidigt svårt men genomförbart