Vilken TV?
Jag är ute och letar efter en ny TV att spela på eftersom min kära gamla tjock-tv från tidigt 90-tal inte duger längre.
Jag kan absolut 0 om TV och vad man ska ha, så skulle behöva hjälp med vad jag ska köpa.
Jag har inte superhög budget tyvärr, så gärna så billigt som möjligt, men ändå med hyfsad kvalitet.
Jag fick DA:I i julklapp och där krävs det HDTV 720p/1080i/1080p för att få bra upplösning. Testade med tjock-tvn och det gick inte att se någon text öht vilket gör det lite svårspelat.
Sen vill jag ha en tv som har "snabba reaktioner". Vi har en samsung smart-tv hemma, men försöker man spela på den så är det så segt att tvn reagerar 1 sekund efter att man gett den ett kommando.
Sååå tips mottages gärna. Hjälp en oteknisk snubbe som inte vet vad han ska leta efter 😃

Hur nära vill du ha TV:n? Ska du bara sitta en meter ifrån så behövs det ingen stor TV. Ska du sitta i en soffa som är några meter bort så behövs det nog en större TV och då blir det lite dyrare.
Men något som TV:n du köper bör ha är en upplösning på 1080p och minst en HDMI-port.