Spelåret 2014
2014 är nu över och jag undrar då hur det året har varit för er som spelår. Skriv gärna någonting om det. Till exempel lite om vilka spel ni mest har spelat, vilket var det bästa spelet som släpptes i år och kanske någon särskilt rolig händelse som har hänt i ett spel eller något sådant. Eller om det var något spel som ni såg framemot men som floppade helt?
Spelåret 2014 kommer jag främst för alla indiespel som släpptes, jag tycker att det är riktigt roligt att allt fler indiespel för varje år och det känns som att många talanger som tidigare arbetat för större spelutvecklare vågar säga upp sig från sina jobb och istället gör sina egna spel. Det är positivt eftersom det innebär att vi får mer variation och möjlighet att spela udda spel som annars inte skulle bli gjorda då stora spelutvecklare inte vill ta för stora risker. 👍
Största besvikelsen för mig var The Walking Dead Season 2 från Telltale. Jag hade hoppats att de skulle utveckla konceptet och innovera spelmekaniken från förra säsongen, tyvärr blev slutresultatet istället en nedbantad version som kändes framkrystad – totalt befriad från både pussel och spelarval. Verkligen synd att Telltale tappade bollen där, om de hade lagt manken till har konceptet potential att utvecklas till så mycket mer än en semi-interaktiv tv-serie.
"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Själv så har jag inte spelat särskilt mycket sedan augusti då jag bestämde mig för att dra ner ganska mycket på spelandet, men de få stunderna som jag har spelat så har det blivit Battlefield 4 som jag för övrigt har spelat ganska mycket hela året. Det är ett riktigt roligt spel nu när alla hemska buggar och sånt som fanns i början när spelet släpptes är fixade. Lite Skyrim och Minecraft har det blivit emellanåt som vanligt och de sista veckorna av 2014 på jullovet spelade jag ganska mycket Insurgency och S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl. Man måste ju passa på att spela lite när man har tid och inget bättre för sig. 😉
Det enda spelet som släpptes 2014 som jag köpte var Wargame: Red Dragon. Ett riktigt bra spel som jag älskar och har spelat många timmar, men trots de många timmar så suger jag fortfarande på spelet. 😃
Har hört om många spel som har floppat men har själv inte köpt något sådant, och tur är väl det.
Två spel har stått ut för mig i år. I somras ignorerade jag playan och satt hemma och spelade igenom hela Assasins Creed från 2an till Black Flag istället. Där Black Flag hittills är det bästa spelet i mitt tycke. Tänkte köpa Unity, det va lovande i hypen. Men.. väntar nog tills det reas ut för en femtilapp på Steam istället med tanke på vilken kritik det fått.
Som tur är släpptes Dragon Age: Inquisition samtidigt vilket jag lyckades klämma ut 107 timmar ur.
Ser fram emot 2015, känns mer lovande.
GTA V till PC
Batman Arkham Knight
Star Wars Battlefront
..för att nämna några.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.