Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 799 ggr
jjjosa
1

Att spela på natten

Hej! Jag har en fråga angående hur det är att sitta och spela på nätterna och prata skype med sina vänner, får man göra det om man bor i lägenhet eller ska det vara tyst på nätterna? Jag har försökt söka på nätet samt kolla i mitt hyreskontrakt. Men det står inget om vilka tider det ska vara tyst. Visst förstår jag att jag inte ska gapa och skrika. Men normal samtals ton måste jag väl kunna ha? Jag har inte fått nått klagomål än. Men det är ju inte jätte ljud isolerat där jag bor. Man hör i princip det mesta. Hur är det hos er, ni som bor i lägenhet?

Flytta gärna om inlägget ligger fel

Nirvana_Ophelia
0

Tror skype inte är något problem, såvida väggarna inte är papperstunna.  Och man hör allting.  Du kan alltid fråga hyresvärden ifall du är orolig, men ifall du inte fått något klagomål än så…

jjjosa
0

Ja det kan jag göra. Men känns onödigt när ingen klagat på mig. Vi har betongväggar och jag hör verkligen allt igenom. Kanske inte direkt när någon pratar. Men lagar mat och duschar typ..

Nirvana_Ophelia
1

Ja, och ja det känns onödigt när ingen klagat, ja! Ifall du hör när någon duschar och lagar mat men inte pratar är det lugnt, bara du inte skriker och lever rövare.:)

Tant Grön
1

Varför inte fråga dina grannar? Är väl inte så roligt om värden hör av sig. Man brukar säga att efter 22.00 skall det vara tyst. Finns ju dom som arbetar och måste gå upp tidigt.

jjjosa
0

Jag ser aldrig grannarna och för att den ena jobbar natten och en annan är uppe varje natt till 3 ungefär och resten hör jag aldrig. Så lite svårt att fråga dom. Men visst jag kan fråga dom om jag springer på dom nån dag :).

catcult
2

Självklart kan du spela och prata på natten, undvik att skrika för mycket bara. ;)

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Zyperior
0

Precis. Du ska inte behöva tassa på tårna för att du är nattmänniska. Klart man har rätt att vara vaken på natten och ändå vara hyresgäst. Normala ljudnivåer är självklart ok. Sen om någon klagar är det såklart upp till dig att respektera klagomålet eller inte.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

jjjosa
0

Jo precis det var så jag tänkte med :). Vill inte störa. Men vill ändå kunna prata normalt. Tack alla för svar :)