Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett10-allmänt-spelsnack
Läst 1383 ggr
WarMinerTool
0

Vilken var eran första konsol?

Vilken var eran första spelkonsol, och hur fick ni tag i den?
Min första konsol var ett PS1, som jag fick när min bror tröttnade på det.

Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

Leon1973
0

PS1 här också, köpte när de kom ut, älskade att spela Descent på den, hade den stora joysticken med två stora sticks, perfekt för flygspel.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

powerofthebass
0

Kommer inte ihåg , men vi hade netendo 64. Nån konsoll med kontroller med två röda knappar och joystick . Sen playstation 1 . Nu har jag xbox 360. Får se om det blir någon ner konsol

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

felle-j
0

Min första konsol var ett Xbox som jag, min brorsa och pappa köpte på Elgiganten tillsammans med ett rallyspel som vi spenderade många roliga timmar med.

Cireea
0

NES 😃Pappa fixade den någon gång när jag var mindre…

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Krikke
0

NES! Har luddiga minnen från vad det var för spel men det var stort på den tiden, hahah. Sedan blev det nog Sega Mega Drive vidare till PS1, PS2, PS3 och nu PS4. Hade aldrig SNES eller N64 men dessa spelade jag på PC istället med emulator 👍

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

valorous.kid
1

vet inte om detta räknas… men det var som en joystick med fem spel, Pacman, space raiders, dignågonting, ett rymdspel och ett racingspel. 😛

annars var det två gameboys som jag ärvde av min kusin. dom är mina små älsklingar än idag 😍

TheAlmab
0

När jag var tre så köpte pappa ett Xbox som vi satt och spelade halo på hela dagarna :)

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Lasse
0

PS2

Razzora
0

Atari  2600 jr med spelet Stargate

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

LosGinos
0

Det var nog NES.. Tätt följt av SNES, och senare av SEGA maskinerna. Minns inte vad de hette men.. Grymma var de!

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

michelle_
2

NES! Fick den i födelsedagspresent innan jag ens visste vad tv-spel var. Många timmar med tmnt, duckhunt och super mario bros 3 😉

Bysen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag fick efter mycket tjat köpa ett begagnat Atari. Skulle tro det var 81-82. Fick 2 spel på köpet. Asteroids och Tanks.

AnnaMoonshadow
0

Har det inte funnits en sån här tråd här tidigare? 

Min första konsol var ett Nintendo 64 som jag och min syster tjatade till oss av våra föräldrar :)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

felle-j
0

#13 Nä, inte vad jag vet. I såna fall var det nog ett tag sedan.

elinkw
0

Playstation 1 😃

Ricinolja 3/vecka sedan 24/12 - 2011.
www.elinvikstrom.blogg.se

SimsBrooke
0

Vi hade ett Nintendo 8 bitars när jag var liten. Sedan ett Nintendo 64 och sedan köpte jag Wii och nu blev det Playstation 3 =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Zyperior
2

NES när jag va 5-6 år. Hade det inspelat på video när jag och brorsan fick det i julklapp hemma hos mormor och blev vansinnig när vi inte fick koppla in det i deras TV och börja spela med en gång.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Exiitoz
0

NES var det allra första, sen ps1, ps2, xbox, xbox 360, ps4. Hade aldrig N64 som liten men jag lirade mycket hos vänner som hade det

Paxxie
0

NES här med, tror det var pappa som köpte det till oss barn. Blev en väldigt massa Zelda och Mega Man ett tag, haha.

catcult
1

Deja vu från min sida med, har en känsla av att vi diskuterat detta tidigare. Men man kan aldrig få för mycket av nostalgi! 😃

Min första egna renodlade konsol var en Gameboy (den första varianten), sedan fick jag en NES i julkapp när jag var 7(?). Har dock aldrig varit någon konsolmänniska (PC mästarras!) och köpte således inga fler konsoler förrän jag var 13-14 då jag råkade impulsköpa en limegrön GBC. Vid 15-årsåldern drabbades jag av något slags hjärnsläpp (möjligtvis relaterat till mitt första riktiga förhållande) och råkade köpa ett Dreamcast. Trots att jag egentligen inte gillar konsoler vidhåller jag dock att Dreamcasten är den mest underskattade av dem alla och jag tar faktiskt fortfarande fram den med jämna mellanrum.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six