Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikettpc
Läst 831 ggr
Zyperior
1

The Ship: Murder Party

Tänkte rekommendera detta spelet till folk som gillar att spela med sina kompisar. Råkade få syn på detta av en slump på Steam en dag. Ett av de mest orginella spelen jag spelat. En blandning av ett FPS, The Sims och ett vanligt sällskapsspel.

Spelet är ifrån 2006 och baserat på Half-Life 2 motorn så räkna inte med någon über-grafik.

Spelets utförande:
Man spelar i första person på en båt i matcher ca 30 minuter långa. Varje match består av X antal rundor. Varje runda får alla passagerare på båten en måltavla att döda. Man vet bara namn på personen och var den befann sig för 30 sekunder sedan (dvs. det uppdateras var 30e sekund). Har man träffat personen innan får man även utseendet på personen. När en person dödat sin måltavla börjar en timer ticka för övriga deltagare att döda sina måltavlor. När timern går ut, börjar nästa runda och man får nya måltavlor. 

Under tiden måste man äta, dricka, sova, gå på toa, prata med folk och roa sig själv. Man kan även köpa eller hitta kläder att byta till för att göra sig anonym för den som försöker döda en.
Det finns massvis av olika vapen, k-pist, tennisracket, giftsprutor, biljardköer, krocketklubbor, brandyxor, arm från en skyltdocka med mera. Man vinner en match genom att nå en viss summa pengar. Pengarna får man genom att döda folk såklart, men olika vapen ger olika mycket pengar. Det finns även fällor att använda sig av, t.ex. släppa ner en livbåt i huvudet på en intet ont anande passagerare. Det svåra i spelet är att inte bli upptäckt. Man får inte bli sedd med vapen i hand av X antal vittnen samtidigt. Man får inte bli sedd med vapen i hand av säkerhetsvakter eller säkerhetskameror. Då åker man i finkan och får böter för varje vapen man har på sig. Man måste dessutom spendera dyrbar tid i finkan istället för att leta efter och planera hur man ska mörda sin måltavla.

Udda men mycket underhållande spel som blev ganska förbisett under sin release.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

LosGinos
0

Det låter sjukt spännande.. Är det bara i online-läge?

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Zyperior
0

Finns en singleplayer kampanj att spela men har inte testat den än.

LosGinos
0

Sweet, måste kollz in :D

Cireea
0

Hahah Ship! Guuud det är så roligt 😃

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

felle-j
0

Det låter riktigt roligt! Måste jag skaffa! 😃 Vad kostar det?

Zyperior
0

Just nu ligger det på halva priset så passa på :) €4.99

LosGinos
0

#6. Kolla häromdagen, då låg det på 19,99… Fan vad skumt :S

Zyperior
0

#7 Ja jag hade också för mig att det kostade så mkt när jag köpte det för någon vecka sedan. Rätt skumt ja.