Dator- & TV-spel iFokus

Dator- & TV-spel

Etikett08-övriga-platformar
Läst 1095 ggr
Snajp
0

Puzzle and Dragons

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här går inte riktigt under kategorin "datorspel", då det är ett spel för smartphones och surfplattor. men jag hittade inget samlat forum för dessa plattformar så jag testar här. Annars kanske någon vänlig själ kan dirigera mig rätt. 🙂

Jag undrar om det är någon mer här som liksom jag fastnat i ett svårt Puzzle and Dragons-missbruk? Skrattar Skulle vara kul att veta hur stort det är här i Sverige och om det är många  som spelar. Min sambo delar inte riktigt min entusiasm för det här spelet. Det är inte riktigt hans typ av spel. Jag känner ingen annan som spelar det heller. Jag är alldeles ensam i min Puzzle and Dragons-nördighet… 😢

felle-j
0

Jag har aldrig spelat Puzzle & Dragons så berätta gärna lite om spelet. Kanske jag också fastnar i ett Puzzle and Dragons-missbruk. 😃

Namnet på denna sajt är lite missvisande, men vi kommer inte på något bättre namn. Trots att sajten heter datorspel är den till för spel till alla möjliga konsoller, datorer och mobiler. 🙂

Snajp
0

Puzzle and Dragons är ett spel som kombinerar pussel och monster a la Pokémon. Man samlar på monster, evolverar dem och strider med dem i dungeons. Pusseldelen är själva stridssystemet där man ska matcha orbs med varandra och där antalet orbs och antalet kombos avgör hur mycket skada du gör. Jag har aldrig spelat Pokémon och är inte mycket för pusselspel av den sorten men av någon anledning så är jag helt fast i PaD. Jag snubblade över det en dag då jag varit sängbunden i flera dagar och började sakta förgås av tristess. Jag kollade upp vilka spel som var populärast i appstore och Puzzle and Dragons var ett av dem. Jag tänkte: "ah va fan, jag testar!". Och på den vägen är det…. 😃

felle-j
0

Det låter ganska intressant. Pusselspel av den sorten är jag inte heller mycket för men Pokémon gillar jag så jag ska ta en titt på spelet. 😃

felle-j
0

Verkar som spelet bara finns till iPhone. Det var synd.

Snajp
0
valorous.kid
0

jag skaffade det precis! jätteroligt faktiskt 😊 

hade ett liknande spel förut, men detta har finare grafik 😃