Tycka om det igen
Känner ofta att jag vill spela men sedan när jag väl spelar så tycker jag inte alls att det är roligt längre. Förut har jag spelat sims, zoo tycoon, skyrim, oblivion, ratchet och clank och tyckt att det var jätteroligt men nu tycker jag inte det längre. Kan titta tillbaka och sakna att jag tyckte att det var så roligt. Finns det något sätt att hitta spelglädjen igen?
Är det någon mer än jag som känner så?
Har ni några tips på gratis spel som inte kräver så mycket av datorn men som ändå är roliga? (min klarar inte skyrim, lol, osv. Sims 2 och 3 är nog det den max kan klara av och med de spelen går den segt).

Att börja spela om spelen från början kan ibland göra att man får tillbaka spelglädjen. Oftast kommer man så långt i spelen att det kanske börjar bli för svårt eller inte finns lika mycket att göra. Då är det kul att börja om för då finns det hur mycket som helst att göra! 😃
Vet precis hur du känner. Så känner jag för Minecraft just nu , vilket är sjukt tråkigt för det är så sjukt roligt spel..
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian
Jag tycker inte direkt att något spel är roligt längre men jag vill såå gärna tycka att det var lika kul som jag gjorde.
Har ni några tips på gratis spel som inte kräver så mycket av datorn men som ändå är roliga? (min klarar inte skyrim, lol, osv. Sims 2 och 3 är nog det den max kan klara av och med de spelen går den segt).
Känner igen mig väldigt mycket i det du beskriver. Eller, det kommer periodvis när det inte finns ett spel som känns kul. Ytterst få spel släpps nu där man känner att man orkar sitta själv hemma och nöta. Testa lite onlinespel där du spelar med andra. Jag och min bror + några till brukar spela BF3 ihop. Då blir det lite mer än bara spelet, lite socialt på sidan om när man sitter och kommenterar och hjälps åt via skype under tiden. Ett spel jag kan rekommendera om man gillar RPG Co-op är Divinity: Original Sin.
Själv har jag börjat spela Dragon Age Inquisition nu också. Där finns det massvis att göra. Jag har spelat 10 timmar och knappt kommit någonstans känns det som.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.