Räkna spel
Tänkte att vi kunde göra en liten kul grej, räkna era spel :)
Jag har totalt 60 spel.
34 till Xbox360
1 till PS3
25 till PC
Då räknade jag inte in mina Gameboy spel, DS spel, Wii spel eller Xbox spel då jag aldrig använder dom (konsollerna). Men om ni kanske mest spelar på Nintendo DS eller kanske en gammal konsoll så får ni självklart räkna in dom också :) Räknade inte heller med några demos och inte heller Tekkit som jag anser vara en del av Minecraft. Spel som t.ex. CoD där man får en Multiplayer launcher och en Singleplayer launcher räknar jag som ett spel.
Sen tänkte jag att vi också kan räkna ihop spelen vi har här på Datorspel iFokus.
Fyll gärna i detta formulär:
Mina spel totalt:
Spel hittils på ifokus:
Spel hittils inräknat med mina:
Så för mig blir det såhär:
Mina spel totalt: 60
Spel hittils på ifokus: 0 (här ska dina spel ej räknas med, alltså så många spel det var i det förra inlägget)
Spel hittils inräknat med mina: 60
Om du köper några fler spel senare så är det bara att lägga på. T.e.x:
Mina spel totalt: +2 (60 innan)
Spel hittils på ifokus: 60
Spel hittils inräknat med mina: 62 *OBS* <-- Endast ett exempel.
Ska bli kul att se hur många spel vi kommer upp i :)
Räknas expansioner som ett spel för sig eller inte?
Medarbetare på Datorspel I Fokus
Räknas olika konsoller också?
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

#1 Tycker att man ska räkna det som ett spel. Men beror lite på hur expansionen är. Är det som nästan ett helt annat spel så kan man räkna det som ett separat spel. Man får avgöra lite själv :)
#2 Menar du samma spel till olika konsoller? Alla spel till alla konsoller kan man ha med. Har man samma spel men till olika konsoller så kan man räkan det som två spel, t.e.x.
sådär! nu har jag räknat! det var mer än jag trodde…
Mina spel totalt: 179
Spel hittils inräknat med mina: 239
Räknas spel man köpt på Steam?
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!

#5 Javisst! Det är ju PC spel. Alla spel du har på din dator räknas. Fast om man spelar nåt gratis spel i ens browser så räknas det inte tycker. Däremot om det är ett gratis spel som man laddar ner så räknas det :)
#4 Woa! Det var inte lite det. Jag som tyckte att jag hade många spel :P
#6 min plånbok grät en skvätt vid insikten om hur mycket pengar jag lagt på spel >.<'
(no regrets)

#7 Jag kom att tänka på härom dagen hur mycket pengar man egentligen har lagt ner på spel. Men som sagt, inget man ångrar :)
Åh herregud.
Mina spel totalt: 192 (orkar inte ta reda på hur många digitala spel jag har på mina två konsoller)
Spel hittills på ifokus: 239
Spel hittills ink. mina: 431
Jag tror att jag avstår från att räkna. När det gäller PC-spel så har jag flera hundra. Svårt att uppskatta om det rör sig om 400 eller 800. Till PS3 och X-boxen kan jag räkna, men till Commodore 64.n tar det också för lång tid. En uppskattning blir totalt mellan 500 och 1000 spel, men att räkna dem får bli när jag kan ta mig så mycket tid. Det är ju ändå mer än 20 års spelande.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Jag har lyckligtvis sålt av runt 90% av alla spel jag ägt genom tiderna, så det blev inte så mycket att räkna.
#11 Så skönt att kunna det. Jag har så svårt att göra mig av med saker, tyvärr. Min man brukar skämta med mig när han ser ett slott på TVn och säga att om jag hade haft det, så hade jag snart fyllt det. 😉
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
srsly ._. det är omöjligt för mig att räkna!

Oj, jag trodde inte att ni skulle ha så många spel xD Fast på bara några har jag kommit upp i 60 spel, så på tio år blir det nog ganska många. :)
Jamen, man samlar ju på sig så många… jag fick mitt första TV spel när jag var runt åtta, och nu… fyller jag 26 den 25… och tillsammans med min fästman har vi nu kommit upp till 15 olika spel konsoller med datorn inräknat .____. och då har vi ju en hel del spel till var och en av dom också ( värst lär nog datorerna vara i antal spel ) .
Kan aldrig räkna upp dem utan att göra en lista innan >_<
Orkar inte räkna mina just nu. Visserligen är det inte allt för många men ändå :P
Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

Vill knappt tänka på det. Hundratals. Fick en massa spel stulna för många år sedan. Grät nästan. Hade i stort sett alla LucasArts spel i originalkartonger till PC, och massvis med titlar till Amigan. När min mor gick bort fick jag rensa ut lite i föräldrahemmet, och då kastades en kuslig massa spel till 64:an.
Heh. Jag gick precis med i raptr, och den sidan gjorde mig tjänsten att räkna mina spel åt mig. Jag hade inte 192. Jag hade 416. Weee!

#18 Oj, haha. Det var ingen liten skillnad :P Men vad är Raptr för något?
#19 Det är nån spelcommunity av nåt slag, där spelandet av vissa spel ger en en lokal "ranking" i det spelet och ökning av ranking ger en vissa "belöningar".
Men jag är osäker på exakt vad man ska ha det till. Gick med nyss.
Jag använder raptr själv, fick bland annat rift + dess expansion gratis genom deras rewardsystem (detta var innan rift vart free2play då) sen en del andra rewards av olika slag. Enligt Raptr har jag 400 spel, men den räknar ju även free2play-spel av alla de slag vilka jag inte riktigt räknar som man äger.
http://raptr.com/Kogg Där, vet inte hur mycket man ser om man inte är inloggad, men det är min samling, speltid är långt ifrån korrekt då flera av spelen har jag grindat sönder innan raptr kom in i bilden.
Jag har: 84 fysiska spel och 57 digitala spel! Totalt: 141 spel
Spel hittills på ifokus: 431
Spel hittills ink. mina: 572
Vad du än gör, tryck inte på Alt och F4!
Jag har: 273 fysiska spel och 342 digitala spel. Totalt 615.
Spel hittills på ifokus: 572
Spel hittills ink. mina: 1187
Nintendo
SNES: 2
N64: 8
GC: 13
Wii: 20
Wii U: 5
GB: 12
GBC: 1
GBA: 10
NDS: 21
3DS: 8
Sony
PS1: 7
PS2: 21
PS3: 24
PSP: 8
Microsoft
XBOX: 3
360: 3
Totalt: 166 st
Jag spelar inte på PC eftersom min dator inte klarar av avancerade spel.